Fredagslyx!

Då var det helg. Igen!
Semestertider närmar sig med stormsteg och ska jag vara helt ärlig, har jag nog (som många andra?) redan gått in semester-”mode”. Jag gör det jag måste göra och jag gör det självklart såpass bra att jag kan stå för det. Däremot det där lilla extra, som man gärna lägger till ibland, det hamnar lite i skymundan just nu. Längtan efter ändlösa (nåja) sovmorgonar, mysiga familjedagar, ljuvliga löprundor och ljumna sommarkvällar är påtaglig! Så nära, så nära… 🙂

Eftersom det, trots allt, är några veckor kvar försöker jag njuta av annat.
Som fredagslyx. Jordgubbsfrukost och klippning, färgning och skalpmassage hos frissan. Ljuvligt! (Förresten. Vem tusan valde ett så fult ord som SKALP-massage, på något som är så himla ljuvligt och skönt? Haha! Skandal, om dock en parantes). 😛

Ischiasnerv som ger sig tillkänna?!

Tanken var även att prova ”löparvingarna” efter förra helgen bravader och ge mig ut på en försiktig, lugn löprunda.
Min kropp ville annorlunda. Jag har tidigare haft känningar i ischiasnerven på vänster sida. ALLTID vänster sida. Plötsligt bråkar höger sida. What the f***…? 😦
Troligtvis kanske lite löpning och stretch hade gjort det gott, men jag vågar inte chansa, därför valde jag att vila en extra dag. Nya försök i helgen.

Länkkärlek!

Sist men inte minst. Jag såg att Anna (Piggelina) hade fått en fin 2:a placering på CISIONS rankning av löparbloggarHon blev själv förvånad och satte kaffe i halsen. Jag är inte alls förvånad. Älskar hennes blogg, hennes avslappnade syn på träning och hennes hysteriskt roliga humor! 🙂
När hon dessutom skrev att hon saknade några godbitar på tio i topp-listan, bl.a. min blogg (?!) blev jag alldeles varm i hjärtat! Wow, vilket omtalande liksom….!  ❤

 

5 thoughts on “Fredagslyx!

  1. Visst är det härligt med semestern som är nära! Jag känner med dig med din ischiasnerv. Är verkligen inte kul, jag vet precis då jag själv har galet ont just nu. Hoppas vi både blir av med smärtan snart!

  2. Oj vad jag känner igen mig! Börjar äntligen bli lite lugnare på jobbet och jag riktigt känner hur semestermoodet kliver in på kontoret. 🙂
    Kul lista förresten, har man lite att läsa.

  3. Jag tror också jag har problem med ichiasnerven, eller så är det någon av gluteus musklerna. Antar att de bara är stretcha som gäller?
    Men oftast så gör det inte ont när jag springer utan endast då jag är still…Kroppen är konstig ibland 🙂

  4. Semestermood ja, oja 🙂 Tycker nästan den här perioden, innan semestern, då jag längtar är den allra bästa. Precis som jag älskar våren allra mest. Kram.

Kommentera

