Träningsvärk, naprapat och födelsedag!

En värk har spridit sig i nedre delen av kroppen.
Träningsvärk efter ett benpass; det slår verkligen aldrig fel! Den där ont-sköna känslan som infinner sig 2 dagar efter… 🙂

  • 3 set utfall/ben
  • 3 set tåhävningar
  • 4 set benspark
  • 4 set bencurl
  • 5 set benpress

Förebyggande naprapatbesök!

Däremellan (dvs igår) fick jag till ett prehab-besök hos min naprapat.
Min överbelastning, stramhet på baksida höger lår kom från vänster sida bäcken. Alltså motsatta sidan; villket förmodligen är logiskt. Lite knak och brak i bäcken, ländrygg och nacke (obehagligt!) och sedan kände jag mig mjuk och ”rak” igen. Som att kroppen är frigjord på något sätt.

Himla skönt att inse att kroppen i övrigt fixade 5 mil (*Jag fattar det fortfarande inte*)  utan några större skavanker! YAY kroppen!! Lite blåsor och tryckömhet i fötterna kan man ju liksom leva med. 😛

Träningen byttes bort mot…

Idag var planen att köra styrka rygg/armar + yoga efter jobbet.
Tills jag insåg att min mamma fyller ju år (?!) 😮 Det blev istället firande, skönsång, fika, pratstund och kramar. Bra byte! Det får bli träning imorgon istället. I en drömvärld, ca kl 05.30 imorgon bitti (om jag är mer levande än död…*harkel*) alternativt en snabb löprunda på eftermiddagen, om jag hinner sticka lite tidigare från jobbet. Let´s hope! 

6 thoughts on “Träningsvärk, naprapat och födelsedag!

  1. Alldeles för länge jag körde benpass. Har märkt att jag undviker benpass eftersom det finns risk för svår träningsvärk. Som inte går att springa med. Anna träningsvärk har jag däremot gärna! Lösningen skulle förstås kunna vara fler benpass… 🙂

  2. 05.30!! Nyfiken att se om du kom upp. Har siktet inne på 06.00 i morgon. På självaste midsommar. Värsta ågren. Men lyckades du så har jag en extra piska! Det är tyvärr enda tillfället som ges i morgon, och eftersom dagen idag inte medgav några tillfällen alls så känner jag att jag behöver lite spring i benen för att inte bli abstinens-otrevlig mitt i jordgubbstårtan 🙂

  3. En födelsedag och firande ska ALLTID prioriteras 🙂 Alltså, fem jävla mil förresten. Vilken utopi! Haha… Du är grymmaste grym!

Kommentera

