Bucketlist Juni – Hur gick det?

För en månad sedan skrev jag min Bucket List för juni.
I efterhand kan jag egentligen tycka att det borde varit min ”Bucket List för hela sommaren (juni kändes så kort!) men ok… Nu blev det som det blev. Se nedan, vid raden, ”uppföljning”, under varje punkt. 🙂

äppelblommor-bucketlist

Hur gick det nu då?

  • Springa Hallands Ultra – 50 km! 
    Ett kapitel för sig. Svårt att sammanfatta i korthet. Ett (eller risk för, flera…) inlägg kommer.
    Uppföljning: Jag kan nog inte säga något här, som ni inte redan har hört. 😛 Roligt, vackert, häftigt, tokjobbigt och galet…! Race-rapporterna säger nog mer. Hallands Ultra Del 1 – och Hallands Ultra Del 2
  • Äta maaaassor av jordgubbar!
    Finns det något godare?! Hade kunnat leva på dem – året runt, dygnet runt!
    Uppföljning: Eh… JA!! Mega-check på den här. Och jag har inte slutat moffa dem än… 😀
  • Lära mig minst ett polskt ord i veckan
    En av mina närmsta kollegor kommer från Polen + ca 5-6 stycken ytterligare. Galet svårt språk!!
    Uppföljning: De har försökt lära mig ett polsk ord i (eller t.o.m. fler), men jag har tydligen en polsk-teflon-hjärna. Det fastnar inte?! Mycket märkligt, med tanke på att jag aldrig har haft problem med varken engelska eller franska?!
  • Besöka vårt älskade Värmland! 
    Springa långpass i skogarna och kanske få se björn (?!) Har fortfarande etapper kvar på nordvärmlandsleden!
    Uppföljning: Ja, i Värmland var vi och sprang gjorde jag. Två gånger t.o.m. Men det kändes tyvärr inte som att jag hade tid till långpass, under midsommarhelgen. En annan gång. Nordvärmlandsleden får vänta lite till på mig.
    .
  • Dricka årets första glas rosévin!
    Jag dricker sällan, men på sommaren är det himla gott med lite rosé till grillen.
    Uppföljning: Hehe! Som sagt, jag dricker sällan. Har inte ens fått till ETT glas… Definitivt ingen fara på taket, såklart. Men ni kanske börjar förstå hur mina (nästan icke-existerande) alkoholvanor ser ut.
  • Fira midsommar med familjen.
    Och verkligen njuta, även om det ösregnar. Det är ju rätt mysigt det också.
    Uppföljning: Vi trodde in i det sista att det skulle ösregna, men inte… Istället blev det oväntat varmt och t.o.m. knott och mygg höll sig hyfsat i schack. En mycket trevlig midsommarhelg!
  • Ta mig tid att läsa (minst) en bok.
    Jag är verkligen dålig på att ta mig tiden. Slökollar ofta på tv på kvällarna och skulle lätt hinna läsa istället.
    Uppföljning: Eum… Till mitt försvar kan jag säga att jag har tänkt tanken flera gånger. Intentionen var god – Jag tog t.o.m. med mig en pocketbok till Värmland, men mellan frukostar, lekar, midsommarpyssel, skratt och löpning hann jag faktiskt inte.
  • Köra mer yoga (igen)!
    Om så bara 5 minuter/gång. Herrejösses, vad lite yoga det har blivit sista tiden. Why..?! Jag älskar ju det.
    Uppföljning: Halv-check! Jag har kört betydligt mer yoga, än tidigare i vår, men inte de där korta hemmapassen som jag vill få till en rutin. Det har istället blivit fler timlånga gruppass, även om det inte är fel heller, såklart.
    .
  • Försöka njuta av minst en sovmorgon i veckan, (troligtvis på helgen).
    Inte alltid lätt, med barn inblandade i ekvationen, men det skadar inte att försöka.
    Uppföljning: Jag har (nog?) inte haft några specifika sovmorgnar. Eller jo, i teorin. Men även om man försöker sova längre och sambon går upp tidigare, vaknar jag lätt när det pratas, tassas, skramlar och (ibland) skriks utanför sovrumsdörren.
  • Besöka ”min” naprapat.
    I förebyggande syfte! Det ni…! Första gången ever och väldigt klokt, när jag tänker efter. Varför väntar man alltid tills man redan är skadad/har ont..?
    Uppföljning: Yes, been there, done that. Kroppen kändes oväntat pigg och skadefri när han gick igenom den, efter ultran. Även om det blev småjusteringar. Tack kroppen!
  • Swimrun light!
    Och med det sagt – en liten parantes: Jag lovar att köra en ”Ingmarie” (bada i samband med en löparunda), men under förutsättning att det blir högsommarvärme någon gång under månaden. Inget bad om det inte blir varmare än +20 grader…😉
    Uppföljning: Nope. Jag har nog några chanser i början på juni (visst var det varmt då?) men jag sumpade dem. Till mitt försvar kan jag säga att jag inte har badat alls, i år. Inte ens utan löparkläder.
  • Börja planera sommarens fjällvandring.
    Det är inte 100 % bokat och klart än, men som det ser ut blir det norska fjällen…! Woohow!
    Uppföljning: Vi har påbörjat det lite smått, men inte så mycket. Äldsta sonen ska med och vi har inhandlat vandringsbyxor, kängor och jacka. Sovsäck och rygga återstår. Hur som helst, verkar det bli norska Jotenheimen.
11 thoughts on “Bucketlist Juni – Hur gick det?

  1. Åh, Jotunheimen! Besseggen är fint, men nästan lite överskattat. Längre uppåt Galdhöpiggen och närliggande område är finare för flerdagarsturer tycker jag. Eller bortåt Stryn och även där Carina Boren sprang nyss – Hornindal runt. Och så Sunnmörsalperna förstås, men det är ju utanför Jotunheimen. Är förresten också kass på rosé. Men väldigt sugen ibland. Och snart har jag faktiskt läst en hel bok!

  2. Har inte käkat en enda jordgubbe hittills! helt enkelt för att jag inte hittat några obesprutade. Hur goda de än må vara vill jag ogärna betala svindyra pengar för de megagiftiga. :-O men jag letar vidare… 🙂

  3. Imorgon kommer jag hem till Sverige. Då ska jag äta massor med jordgubbar. För det har det definitivt blivit för lite av för min del i juni!

  4. Vandringen låter riktigt riktigt kul…..jag har sagt att vi ska åka till Bokskogen i Åkulla och traska hahaha
    Ingen fara med rose vinet, det kommer du att hinna med under Juli 😉
    Kram

  5. Alkoholen går det dåligt med här också, men jag har lagrat en riktigt fin flarra rött (rödvin är det enda jag tycker är gott) 🙂

  6. Bra jobbat tycker jag! Ultraloppet alltså, så impad. Och vad kul att det blir Jotunheimen! Vi bodde på en fantastiskt ställe som hette Nordigard i Blessom, tips att ta en natt där åtminstone! Och så Besseggen såklart!

  7. Du verkar lika bra på alkohol som jag 🙂 Och läsa böcker… Jag har också punkten ”att lyssna på sommarpratare” på listan. Har det varje år. Hittills har jag inte lyckats med en enda….

Kommentera

