Min lördag!

När jag vaknade på lördag morgon, insåg jag att klockan var nästan 10.
Jösses…?! Helgen startade alltså med 11 timmars sömn – Välbehövligt och skönt! Sambon var iväg på golftävling så jag var gräsänka med alla tre gangstergrabbarna.

Jag måste erkänna att jag inte har något emot det här vädret.
Mulet, lite regn, lite sol och +15. Det passar (märkligt nog?) mig perfekt, även dagar då jag inte springer. Det får mig avslappnad och luften blir lätt att andas. Jag hade fortfarande lite känningar i halsen, även om det känns betydligt bättre nu. Istället för en löprunda blev det en promenad och två av tre barn ropade genast att de ville följa med! Jag älskar hur de vill röra på sig!

För en gång skulle ville de gå längre än vad jag kände att jag orkade. Mina små duracell-kaniner… 😀

Efter promenaden gjorde jag hemmagjorda köttbullar.
Ignorera det faktum att mina köttbullar aldrig blir runda. Även om de är runda när jag lägger dem i stekpannan, behåller de inte formen… (Whyyy? Tips, någon…?) Haha!
Intogs tillsammans med färskpotatis och lingonsylt – Mums! Man kan väl säga att barnens aptit är ett bra poängskala, på hur gott något är. Och som de åt…! 🙂

Hade ni en bra lördag?

9 thoughts on “Min lördag!

  1. De dör dagarna då man får möjlighet att sova ut är hur härliga som helst!

    Jag har inte heller ngt emot det här vädret faktiskt. Regn eller moln har jag inte stora problem med under sommaren för det är ändå grönt och fint. Under hösten är det däremot en annan historia, då är allt mörkt, grått och trist D:

  2. Visst är svenskt sommarväder perfekt! Jag gillar också mixen lite sol, lite moln, lite regn och lagom ljummet. Då kan man göra ALLT (nästan) utan att vädret lägger hinder i vägen.

  3. Mysigt och gott! Smaken sitter ju som tur är inte i formen 🙂 Jag hade också en fin lördag med min lillasyster och hennes familj. Bowling, lite vin och kortspel 🙂

  4. Åh, så mysigt det låter! Och visst är det härligt när ens ungar vill röra sig! Det bådar gott inför framtiden!
    Själv har jag ägnat hela helgen på biblioteket, eftersom det är jobba-helg. Men tre jobbdagar till bara, sen LEDIG!!!

  5. Vilken toppen lördag du verkar ha haft 😊 sådana gillar jag!
    Här skulle det springas under fm men det slutade aldrig att regna!
    Kram Cia

Kommentera

