Min Bucket List – Juli & Augusti!

Ny månad, nya tag. Och nya möjligheter, så klart!
Den här ”bucket listen” är tänkt att sträcka sig över både juli och augusti. Sommar-bucketlist, kanske jag egentligen borde kalla den. Särskilt nu när jag publicerar den en vecka in i juli (bättre sent än aldrig)? 😛

  • Dricka årets första glas rosévin.
    Från juni-listan. Nu har jag ytterligare två månader på mig. Hur svårt kan det vara att hitta ett tillfälle liksom..? Haha!
  • Bada med kläderna på.
    Under en (varm) löprunda alltså. Inte som farbror Melker-a-la-Saltkråkan… 😉
  • Gå på ett pass jag aldrig brukar gå på och/ eller göra något utanför komfortzonen!
    Jag är i grund och botten rätt trygghetssökande. Men det är ju de gånger jag har vågat testa något nytt som två saker slår mig.
    1. Jag inser att det inte alls var så ”farligt” som jag trodde. Och 2. Det har oftast varit betydligt roligare än vad jag trodde! (Som när jag försökte komma på en sista-minuten-ursäkt för att ”komma ur” en inbjudan till gokart, men ångrade mig i sista sekund och hade GÔR-kul)!
  • Läsa en bok.
    Hör och häpna! Jag köpte två pocketböcker när jag var och handlade i förrgår. Det bådar väl gott! Men så fastnade jag med att läsa bloggar på kvällen. Fail. Eller tja, inte fail, för det är ju trevligt det också, men… Ja, ni fattar. En av böckerna var dock löparinfluerad, men det måste väl (ändå) vara ok?
  • Planera vandringen Jotenheim, Norge.
    Det ska bli så jäkla coolt! Men jag som är dålig på att planera långt i förväg, börjar inse bristen med att inte planera (just) långt i förväg. Nervöst tänker jag: ”Tänk om vi missar massa viktiga punkter?!” (Håller tummarna för att vårt sällskap (eller i alla fall delar av vårt sällskap) är lite mer strukturerade.
  • (fortsätta) Försöka få yogan till en vana.
    Framför allt de där lite kortare hemma-passen. 5 minuter, 2 gånger i veckan, på mattan liksom. Hur svårt kan det vara? (Tydligen ganska svårt)…
  • Tillbringa en dag vid havet, med familjen. 
    Förutsätter ju åtminstone liiite varmare väder. Och jag är ingen värme-person, men om det mot förmodan blir varmt igen, får vi passa på att njuta lite (av det förhoppningsvis KALLA vattnet). 🙂
  • Ta mig i kragen och faktiskt springa backpass!
    Mina löppass blir förvisso ändå kuperade i 95 % av fallen, men att köra rena backintervaller inför fjäll-halvmaran, känns ändå klokt. Inte för att jag har tänkt springa hela vägen uppför hela bergssidan, direkt efter starten. 1,5 km uppförsbackelöpning känns lite ”overkill”… 😛 Jag vill däremot känna mig stark och förberedd på backar.
  • Springa i fjällen. Bagheera (halv)fjällmaraton. Here we come!
    Jag, Ida, Linnéa, Mari, Susanne och Jenny  (OBS! Ni hittar oss på hashtagen #bloggerbabesgotrail på insta!) drar till Sälen och tar oss an 21 kuperad km. Det ska bli så himla kul! Både att springa, men även att träffa alla IRL! Jag tror inte att jag riktigt har fattat att vi faktiskt ska dit… Haha! 🙂

äppelblommor-bucketlist

13 thoughts on “Min Bucket List – Juli & Augusti!

  1. Ping: Bucketlist Juli / Augusti – Hur gick det? | Rund är också en form - Trail & Träning

  2. Kul med Jotunheimen! Vi var där för flera år sedan men allt gick väldigt fel och vi kom inte så långt så jag har inte bra tips att ge.

  3. Jag sitter på tåget till Halmstad. Har en bok med mig för jag tänkte att det var ett perfekt tillfälle att hinna läsa ut den (började typ för två månader sen…). Så sitter jag ändå här och läser bloggar :0

  4. Låter som en rolig lista! Senast igår tänkte jag på det där med att prova nya saker och hur man kan dra sig för det, fast man vill. Tidigare i sommar badade jag faktiskt med kläderna på efter ett långpass. Något som jag tänkt mer än en gång men inte gjort för man hittar på en massa ursäkter för att låta bli. Men när jag gjort det var det ju dagen höjdpunkt!
    Samma sak igår när jag gjorde slag i saken och tränade i en trappa jag spanat på i säkert tre år. Okej, inte bara dåliga ursäkter utan en del skador som gjort att jag inte velat prova tidigare. Ändå tänker jag precis innan att jag ska skita i det men det blev hur bra som helst och mjölksyran fullkomligt sprutade ur öronen! Mer detaljerat på bloggen om några dagar för den som vill läsa. 🙂

  5. Ja det är helt sjukt att det kan vara så svårt att få till fem minuters yoga då och då. Det är nästan så att det är svårare än att ta sig iväg på ett yogapass på yogastudio/gym. Det borde ju vara tvärtom.

Kommentera

