6 saker jag gjorde på min första semesterdag!

Äntligen är det semestertider!
Jag brukar sällan säga ”äntligen” eftersom jag trivs väldigt bra på jobbet, men just i år känner jag att ska bli riktigt skönt med en lång break. Inte för att jag inte längre trivs, utan för att det senaste tiden har varit väldigt mycket. Hjärnan har känts mör och i stort behov av att bara få ledigt!

Fredagen var sista arbetsdagen på fem (!) veckor.
Mina kollegor nämnde att jag såg himla glad ut, när jag sa hejdå och gick ut genom dörren… Haha! 🙂  Can you blame me? Jag vet inte när jag hade fem veckors semester senast? Aldrig (?) under mina 17 arbetsår, tror jag.
Senast jag hade mer var när jag gick i skolan och hade sommarlov. Ett halvt sommarlov alltså! Gissningsvis kommer det säga ”swosch” och inte alls kännas sådär eeeevighetslånga som sommarloven alltid upplevdes vara.
(Hur kommer det sig? Tog man vara på varje  enskild dag, på ett annat sätt…?)

Hur som helst… Det ska bli, riktigt riktigt skönt! Gårdagen (första lediga dagen) ”firades” med:

  1.  Massor av slappande!
  2.  Hemlagad pasta carbonara.
  3. Sova middag (15 minuters powernap – Heeelt oplanerat)!
  4. En fika hos mamma och pappa. ❤
  5. En löprunda (kommer skriva mer om den).
  6. Kollade på ”Så ock på jorden” och njöt av choklad.

En skön första semesterdag helt enkelt!

9 thoughts on “6 saker jag gjorde på min första semesterdag!

  1. Ping: Min sociala fobi – När jag ska springa med andra. | Rund är också en form - Trail & Träning

  2. Härlig första semesterdag! Och härligt med fem veckor! Ja tiden överlag gick ju mycket långsammare när man var yngre, tänker att det var för att då var 1 månad så mycket mer av en procentuella liv så kanske därför det kändes längre och därför tiden känns som den går snabbare och snabbare för att en månad upplevs som kortare.

  3. Härligt! Jag gick också på semester igår. Och är inte det den bästa dagen- när man har hela semestern framför sig och det känns som man har oceaner av tid!? Den känslan går ju över eftersom det just säger swosh av hela härligheten. 🙂

Kommentera

