3 träningspass den här veckan – Inkl. Sprada!

Det är semester på riktigt, när man blir veckovill och förvirrad.
Dagarna flyter ihop och jag vet inte om jag tränade idag, igår eller dagen innan det? Och jag känner mig hela tiden osäker på om jag hinner (?!) träna ikväll, imorgon eller i övermorgon. Det tycks liksom alltid dyka upp andra saker. Saker som jag, ärligt talat, kanske prioriterar (för tid finns ju faktiskt i överflöd, om vi ska vara ärliga). 😛

Trots den märkliga känslan av att jag ”aldrig” hinner träna har veckan hittills sett ut så här.

  • 1 timmes Hathayoga
    Även om det ska vara grunden till all yoga, kände jag inte alls igen mig, där i yogasalen…(?) Om ni missade mitt inlägg från tidigare i veckan, kan ni läsa mer om vad jag fick för uppfattning där —> Hatha Yoga!
  • Ett kortare styrkapass
    Som innehöll basövningar och fokus på stora muskelgrupper: Knäböj, utfall, hög bred rodd samt bänkpress. Har känt en ömmande värk i musklerna, som har lyckats påminna mig om att jag faktiskt har tränat!
  • Morgonjogg på ca 5,5 km
    Jag sprang innan frukost och vete tusan om inte kroppen kändes lite piggare den här gången, jämfört med tidigare försök till morgonträning! Yay! Förvisso trögstartad, men det är den ju oavsett vilket tid på dygnet jag springer.
    Den morgonjoggen bjöd även på årets (!) första dopp – Sprada (= Springa och bada; Ett ord myntat av kloka Ingmarie). Utan familj och utan badkläder. Från stigen (av med skor och strumpor) och sedan rätt ner i sjön! Verkligen uppfriskande, för det var redan dryga 20 grader varmt så tidigt på morgonen.

Utmaning – testa Sprada!

Kvinnan i fråga (Ingmarie alltså) är klok, fast ändå inte riktigt klok. 😉
Hon kör ”sprada” lite året runt. Typ så länge det inte är heltäckande is på sjön. Så långt har jag inte kommit (och kommer nog aldrig), men det är faktiskt skönt att bada i samband med löprundan. Särskilt när det är varmt och kroppen känns aningens överhettad!

Har ni testat? Om inte, gör´t och säg vad ni tyckte!

img_0892

8 thoughts on “3 träningspass den här veckan – Inkl. Sprada!

  1. Ping: Bucketlist Juli / Augusti – Hur gick det? | Rund är också en form - Trail & Träning

  2. Att springa och bada i kombination är min absoluta favorit just nu! Men jag kallar det för swimrun!

    • Den här diskussionen får man nog ta med ”spradas” uppfinnare – Ingmarie. 😉
      Oavsett den formella skillnaden, tror jag inte att mitt eget doppande/plaskande på löprundorna kan klassas som ”swim”. 😉

  3. Ping: 10 tips om man ska springa i värme! | Rund är också en form - Trail & Träning

  4. Säg aldrig aldrig fina du! Det sa jag om en gång i tiden om sprada (som då inte fanns) men se hur det blev! :-O Sluta inte så ska du se att du blir lika tokig som mig. 😉 Men jädra vilka häftiga upplevelser du har framför dig! Dessutom är det bra för immunförsvaret. 🙂

  5. Haha det ser skönt ut men jag är en sån badkruka så det lär väl aldrig hända mig! Men det klart att efter onsdagens löpning hade jag kanske kunnat det 🙂

Kommentera

