Jotunheimen – Planering pågår!

Det börjar närma sig! Jotunheimen-vandringen.
Vi planerar, packar, grejar och donar. Springer omkring och letar efter saker, som vi (läs jag) inte kommer ihåg vart de ligger/finns. Samtidigt som sambon bara suckar och knappt höjer ögonbrynet (inte förvånad alltså)… Haha! 😛

Förra årets vandring (vid Grövelsjön) gick ju smidigt och var en häftigt första upplevelse av fjällen.
I år är jag mer nervös. Varför vet jag inte riktigt.  Kanske för att bergen är högre och jag har den där förbannade *piiip* höjdskräcken, som jag troligtvis måste ta tag i… (?) I alla fall bitvis. Jag har tittat på instagrambilder, under hashtaggen #jotunheimen och får nästan svindel bara jag ser foton på den smala passagen vid Besseggen.

Ja, ja, det löser sig säkert! Vandra SKA jag, hur som helst.
Hör ni inget mer har jag kanske fått panik, snubblat på mina egna fötter och trillat över kanten på något stup…
(VA??? Sånt får man väl inte skoja om..?!) 😮 😉

img_1001

7 thoughts on “Jotunheimen – Planering pågår!

  1. Jag tycker ni kunde vandra iväg typ nu, för jag har ingen lust att vänta på bilder och upplevelseinlögg längre! Skämt åsido, ser jättemycket framemot det nämnda, tills dess packningsfrid och lagom mycket resefeber önskar jag er! Kram!

  2. Så häftigt! Jag är allt lite avis må du tro. Har alltid drömt om att vandra i Norge. Men så var det den där höjdrädslan. Jag är löjligt höjdrädd. Vi snackar löjligt. Så jag nöjer mig med lite läckra bilder när du kommit hem! 🙂

  3. Jotunheimen är fint. Besseggen väldigt populär så se till att komma i tid till båten om ni skall ta den. Hoppas ni får fint väder, just nu är det regn, grått och ganska kallt. Drömmer om att springa i Jotunheimen några dagar en gång i framtiden, borde vara ganska enkelt eftersom jag nästan bor på Beitostølen, som är ena början på Jotunheimen…

Kommentera

