100 frågor och svar! – Del 2

100 frågor och svar – Del 1 kan du läsa <— här!
Nu kommer resterande del av listan. 🙂

51. Kan du byta olja på bilen?
Inte byta. (Måste man inte ha specialverktyg för sånt?) Däremot kan jag utan problem kolla nivån och fylla på olja själv.

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Inte en enda gång. Däremot har några snälla poliser vid ett par-tre tillfällen, påvisat att jag bör sänka farten lite (med hjälp av teckenspråk). Jag lydde!

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Jag läser inte jättemycket böcker. Men nu på semestern har jag hunnit läsa både Karin Fossums ”Evas Öga” och Anna Fredrikssons ”Tisdagsklubben”. Två heelt skilda story´s!  Innan dessa var det längesen jag läste. Förmodligen ”Fifty shades”-serien.

54. Läser du dagstidningen?
Inte dagligen, men favoriterna är SvD och DN. Betydligt mer intressanta nyheter, om samhällsproblem och politik än andra skvallerblaskor. (Även om det händer att jag kikar in på dem också).

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej, men köper lösnummer av bl.a. Runners World ibland. (Om det räknas som veckotidning?) Skvallertidningar (typ hänt extra) läser jag bara hos frissan!

56. Dansar du i bilen?
Njae, dansa är nog fel ord. Men ja, jag sjunger högt och har ”diggat” lite med kroppen, om det har varit riktigt bra låtar och jag är på rätt humör!

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
P3

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
”Kompass, varma koppen, strumpor, jägarsnus”. (Inköpslista till fjällen).

59. När var du i kyrkan senast?
På ett dop uppe i Stockholm.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Sven-Åke – i svenska. Han pushade mig på rätt sätt, när han insåg att jag var blyg och tyckte det var jobbigt att prata högt inför klassen. Tror han gick i pension strax efter jag slutade 9:an.
En annan favorit var Sven – i fysik. Dels tyckte jag om ämnet och han  var sträng, men rättvis!

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
5 nätter – Uppe i grövelsjön.

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
När sambon överraskade mig totalt – genom att i smyg ha fixat barn- och hundvakt och tog med mig på spa-weekend!

63. Vad lyssnar du på just nu?
Mina egna andetag.

64. Har du varit med i tidningen?
Ja, när jag var liten och fyllde år. Räknas det? 😉

65. Vad är det konstigaste du ätit?
Vad räknas som konstigt? Har käkat bläckfisk, grodlår (gott!) och sniglar i alla fall.

67. Vad är det för färg på din tandborste?
Mörkblå och illgrön.

68. Hur imponerar man på dig?
Genom att vara rättvis, hjälpsam och klok.

69. Vem ringer du när du är arg/ledsen?
Ärligt talat. Ingen. Kryper ofta in i mitt skal, när jag är ledsen. Gråter helst när ingen ser på.

70. Har du någon piercing?
Jag har hål i öronen.

71. Din största vinst?
Jag vinner sällan, så inget särskilt som jag kan komma på.

72. Civilstånd?
It´s complicated. Nädå, skojar bara! 😀 Sambo.

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen?
Min blogg, Facebook, Gmail, Bloglovin och jogg.se

74. Är du fåfäng?
Det beror på tillfälle – Ibland. Om jag ska fjällvandra, inte alls. Om jag ska på fest /middag, ja. Jag kan lätt gå och storhandla utan att ha sminkat mig! Men jag vill gärna ha dragit borsten genom håret i alla fall.

puss-traildog

75. Ångrar du någonting du gjort?
Nej. Allting jag har gjort, bra och dåligt, har gjort mig till den jag är.

76. Hur gammal är din pappa?
68.

77. Vilket är ditt drömjobb?
Gärna ett jobb med mer frihet och eget ansvar. Men det allra viktigaste är ändå att jag har möjlighet att utvecklas och utmanas. Samt att jag har arbetskamrater som jag trivs med – att dagligen kunna skratta på jobbet.

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till?
Jag skulle gärna ha tiden (och pengarna) till att bo på en gård med egna hästar!

79. Vad har du haft för husdjur?
3 st underlater, 4 st katter, 3 st hundar (Berner Sennen, Dansk-Svensk gårdshund och så gatukorsningen Love, då). 🙂

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig?
1. När det kommer till hemmasysslor är jag rätt lat. Drar mig för att städa/plocka/tvätta/diska och gör det inte förrän jag verkligen måste.
2. När jag var yngre var jag en riktig prestationsprinsessa. Till viss del  hänger det kvar; Har ofta höga krav på mig själv.
3. Jag tror på spöken/andar. (Sambon skrattar bara åt mig).

81. Svär du ofta?
Ja, alldeles för ofta… Tänker tyvärr inte ens på att jag gör det.

82. Sverige när det är som bäst?
Under de där klara, soliga, färgglada höstdagarna i oktober. Älskar!

83. Kan du åka slalom?
Hjälpligt. Första gången jag åkte utför, var jag 19 år. Numera klarar jag gröna, blåa och enstaka (lättare) röda pister.

84. Vad har du ätit i dag?
Frukost: Grekisk yoghurt med färska bär och solrosfrän. Middag; Pasta Carbonara.

85. Vad har du för utbildning?
Ekonomi. (Och så jobbar jag med konstruktion. Ingenjörsutbildning hade ju känts mer passande). 😛

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?
Kropps-DEL? Jag tycker om hela min kropp. Att den är stark och har kvinnliga former.

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med?
 Ingen kroppsdel i den bemärkelsen, men det skulle väl vara min hud då. Krånglar från och till (Rosacea)…

88. Vilken är din bästa egenskap?
Jag är bra på att läsa av andra människors sinnesstämning.

89. Vilken är din sämsta egenskap?
Extremt otålig.

91. Saknar du något?
Njae, det finns ju saker och ting som jag önskar att jag hade. Men om jag saknar något på riktigt? Nej!

92. Är det viktigt att fira födelsedagar?
Nej.

93. Vad gör dig ledsen?
Orättvisor, människor som trycker ner andra, barn som far illa.

94. Vad gör dig glad?
Fjäll och skog! Och små, generösa gester i vardagen.

95. Har du varit gift eller förlovad?
Ja, är förlovad.

97. Vad är det knasigaste du gjort?
Kastat mig på en motorhuv…

98. Vad har du för laster?
Spontant – choklad…? 😉

99. Vem är din förebild?
Ingen specifik person. Men inspireras av alla människor som vågar vara sig själva till 100 % och som inte bryr sig om vad andra tycker och tänker. Som har integritet och ödmjukhet!

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor?
Vandra (lite till)!

2 thoughts on “100 frågor och svar! – Del 2

  1. Prestationsprinsessa… Det var ett bra ord. Istället för ”duktig flicka”… Jag är egentligen inte så mycket för listor, men dina svar är underhållande 🙂

Kommentera

