Tankar inför Bagheera fjällmaraton!

Tiden rusar fram och snart är det dags! 
Nu är det bara dryga 3 veckor; 22 (!) dagar kvar till Bagheera Fjällmaraton. En halvmara, för mig och #bloggerbabesgotrail-gänget! Helt galet för snabbt det har gått. Det känns som att det var igår vi satt och peppade och fnissade över vårt galna upptåg, på facebook-chatten!

Mina tankar just nu:

  • Det är ”bara” en halvmara.
    Just nu hade det, i ärlighetens namn, känts rätt tufft med en hel maradistans. (Även om jag körde ett ultra i juni). 21 km känns mer överkomligt.
  • Jag har fått till ett par långpass i sommar.
    Bl.a. ett på 25 km. Alla pass som är längre än halvmaran, gör att den mentala spärren släpper lite till.
  • Avsaknaden av intervall- och backpass…
    Jag nojar lite över att de flesta passen, trots allt, har varit lugna distanspass eller (ännu) lugnare långpass. Jag känner mig seg, långsamt (om än relativt uthållig).
  • Jag kommer bli ifrånsprungen.
    När jag läser de andra bloggarna och läser om deras tempo på tröskel- , back- och intervallpass tänker jag bara… ”Jahopp, de har tänkt springa uppför fjället?” Jag kommer troligtvis att större delen av den sträckan, för att inte samla på mig mjölksyra. Vi ses väl i mål. 😉
  • Nervöööös! 
    Punkt.

Mari har skrivit ett inlägg om hennes tankar inför loppet, så jag tänkte att jag gör detsamma. Här kan ni läsa det.

Lite tankar inför fjällmaraton i Sälen

 

9 thoughts on “Tankar inför Bagheera fjällmaraton!

  1. Hej! Brukar läsa din blogg ibland men har aldrig kommenterat. Jag ska också springa halva fjällmaran och har EXAKT samma tankar som du! Jag tänker i alla fall GÅ uppför. Mitt mål är att ta mig runt så du kommer definitivt inte blir omsprungen av mig. För mig är maran enbart en kul grej och inte någon prestation med tider och grejer. Skönt att veta att det finns andra som är lika nervösa med samma tankar!

    Vi ses kanske 🙂 Om du hör ngn prata skånska så kan det vara jag!

    /Sara

  2. Håll fast vid din strategi = gå så fort mjölksyravarningarna kommer. Du vinner sjukt mycket på det och kommer att kuta på pigga ben som en gasell resten. Du kommer att klara det här hur bra som helst!

Kommentera

