5 läsvärda inlägg senaste veckan – Länkkärlek!

Då var det måndag (igen) och många av er kanske börjar jobba idag?
Hoppas ni känner utvilade. Själv får jag faktiskt slappa runt en vecka till (tacksam). Oavsett om det är er första arbetsdag eller inte, kanske ni har tid för ett par bloggtips, från veckan som varit. Jag har ju själv varit i fjällen, men hittade flera godbitar när jag (försökte) läsa i kapp.

Om ni inte redan har läst dem – Enjoy! 🙂

bloggtips

Så får du in mer av din personlighet i dina blogginlägg!

När det gäller bloggandet, vill man ju inte bara hitta en egen nisch/inriktning, utan även ett eget språk – Ett personligt sätt att uttrycka sig. Det som gör just mig unik och som även gör att mina läsare förhoppningsvis får känslan av att de känner mig, kan känna igen sig och lita på det jag skriver.
Louise skriver ett inlägg om hur man kan få in mer personlighet i blogginläggen. Att vara sig själv och inte överanalysera sina extra texter. Intressant läsning!

Tips för att nå sina mål!

Madde ger sina 4 bästa tips på hur man sätter och når sina uppsatta mål. Mycket klok och tänkvärt i inlägget!
Den punkt jag själv kanske inte håller med om, till  100 % är:
”Du kommer att bli bjuden på middag/fika/date på de dagar du tänkte träna och då gäller det att bita i. En plan är en plan och den är till för att följas.”
Att planera och följa planen är ofta en grundförutsättning. Särskilt innan man har hunnit få in rutinerna på ett bra träningsupplägg – som fungerar för just dig! Däremot betyder det inte att jag (personligen) tackar nej till spontanträffar eller fika. Så låst vill jag inte vara, men då gäller det ”bara” att ha/skapa en plan B. 🙂 

Vägen till en vardag, just för mig!

Katta skriver (som alltid – kloka ord); den här gången om betydelsen ”vardag”. Vad vardag var för henne förut och vad det betyder för henne nu. Att frihet inte alltid betyder att man inte vill ha rutiner och fasta punkter.

Hösten!

Jessica skriver om vårt behov av att göra omstarter livet igenom. Behöver vi verkligen det? Omstart? Eller kan vi bara känna oss tillräckliga genom att göra valet att fortsätta, från där vi befinner oss nu…?

Börjar nog inte på crossfit i höst heller.

Jeanna är inne lite på samma ämne som Jessica. Det är lätt att sätta upp höga mål och planera in massor av saker ända fram till jul, bara för att man ”ska” börja om/köra en nystart efter semestern. Men måste vi hinna med allt, eller kan man nöja sig med att fokusera på enstaka områden under hösten och ta resten som det kommer?

 

One thought on “5 läsvärda inlägg senaste veckan – Länkkärlek!

Kommentera

