Hypokondri & alternativ intervallträning! 

Vi är nog ganska många som blir hypkondriska inför planerade tävlingar.
Senaste löparpassen har jag tyckt mig känna av både löparknä (höger), hopparknä (vänster), benhinnor (från vandringen?) samt en nerv i kläm i ena höften… Om det verkligen ÄR något jag behöver ta hänsyn till eller inte, vet jag inte riktigt. Det är svårt att skilja på verklighet och inbillning ibland.

Oavsett vilket, tog jag det säkra före det osäkra!
Jag ville få till ett intervallpass, men vågade inte köra ett tufft löparpass så här nära inpå, med risk att skada mig. Därför bokade jag in mig på gårdagkvällens spinningpass, med inriktning ”intervaller”.

Wow, vilket roligt (men jobbigt pass)!
Vi skulle bemästra 19 st toppar/backar och intervallerna var alltifrån 30 sekunder upp emot 3,5 minuter långa. Även vilan emellan var olika långa, beroende på intensitet.
Jag älskar sådana här pass! Där jag verkligen kan maxa, men ändå vet att jag får vila snart, som belöning. Det passar mitt pannben bättre, på något sätt. (Fast det är väl då jag egentligen behöver träna på att köra tuffa snabbdistanspass)… 😛

7 thoughts on “Hypokondri & alternativ intervallträning! 

  1. Haha, ja. Jag bara väntar på att detta ska börja. Har inte känt något ännu. Men snart har jag nog allt en kan tänka sig.
    Men spinning, ja. Smart. Kanske borde boka in ett pass innan helgen =)

  2. Lopp-hypokondri är ett helt normalt tillstånd. För mig i alla fall. Finns nog inte en kroppsdel som är hel när det närmar sig. Och har man inte liiiiite ont i halsen ändå???? 🙂

  3. Varför blir det alltid så innan lopp?
    Jag ska springa blodomloppet på tisdag och har dom senaste dagarna känt mig ”förkyld”, jag blir alltid ”förkyld” innan lopp.
    Lycka till i Sälen 🙂

Kommentera

