Magisk höstlöpning!

Det fanns en liten oro efter fjäll-halvmaran.
Hur mycket jag än gillar utförslöpning, tar utförslöpning nedför en brant slalombacke (!) ut sin rätt. Jag hade, efteråt, känningar i båda knäna (och träningsvärk i låren – den enda egentliga träningsvärken jag fick). Funderingarna som kom var; har jag överansträngt knäna och eventuellt dragit på mig sk. hopparknä…?

Överkompensation – Anledningen till pigga ben?

Igår var det dags för första löprundan efter loppet.
Jag gav mig ut och det kändes…eh…lätt? Borde det inte kännas tungt, segt och jobbigt? Eller också var det här någon typ av ”överkompensationen” som slog till? (Att kroppen, med hjälp av återhämtning, har blivit starkare/snabbare än innan den senaste stora utmaningen; I det här fallet fjällhalvmaran).

Skön känsla, hur som helst!
Knappt en enda svettdroppe (jag som annars svettas som en, jag vet inte vad!) och knappt ens flåsig. Det enda ”problemet” var att jag var tvungen att bromsa mig själv lite. Visst; det hade varit skitcoolt att dra av ett snabbdistanspass, men någonstans försökte jag ändå vara logisk och klok.
Kroppen behöver vila! Det var, trots allt bara 4 dagar sedan, jag/vi sprang en kuperad halvmara och den här rundan var planerad som enbart som ett återhämtningspass. Stick to the plan! 🙂

Förutom den lätta känslan under mitt 6 km långa pass, bjöds jag även på höstens första (men förhoppningsvis inte sista) solnedgång. Så vackert att man tappar andan! ❤

Ljummen sensommarkväll – Nöjd tjej!

3 thoughts on “Magisk höstlöpning!

  1. Fantastiskt att du känner så. Hoppas det verkligen fortsätter så 🙂 Den där maran i Sälen kanske får oss att känna att allt annat är väldigt mkt enklare =)

Kommentera

