Bucketlist Juli / Augusti – Hur gick det?

Swooosch och så var det September?! 
Som jag skrev sist; tankarna snurrar och jag är rejält sugen på nya äventyr! 🙂 Men innan vi blickar framåt, tänkte jag se hur det gick med sommarens Bucketlist. 

äppelblommor-bucketlist

  • Dricka årets första glas rosévin.
    Tja, vad ska jag säga? Jag kan bara konstatera att jag inte är någon dricka-vin-typ… Haha! Däremot har jag druckit ett fåtal glas rödvin i sommar. Räknas? Ja.
  • Bada med kläderna på – ”Sprada”
    Check! Fast det blev faktiskt bara en gång. Egentligen vet jag inte riktigt varför, men det var skönt den gången som blev av.
  • Gå på ett pass jag aldrig brukar gå på och/ eller göra något utanför komfortzonen!
    Här måste jag nog säga att vanans makt har spelat in. Det har blivit styrkepass, löpning, spinning och några yogapass. Fast när jag tänke efter, en halvmara i fjällen väl förmodligen utanför komfortzonen. 😛
  • Läsa en bok.
    Hör och häpna! Jag har läst, inte mindre än tre böcker!
    – Karin Fossums: ”Evas öga”.
    – Rune Larssons: ”Löparglädje” (från motion till ultradistans).
    – Anna Fredrikssons: ”Tisdagsklubben”
  • Vandringen i norska Jotenheim.
    En av sommarens höjdpunkter. Även om vandringen visade sig bjuda både på panikångest, utlöst av höjdskräck och (en fram tills dess, okänd) ”bro-fobi”. Men det positiva var såå mycket mer och häftigare, att det övervägde! Här kan ni läsa om de olika etapperna:
    Fjällvandring i Jotunheimen – Dag 1 & 2
    Fjällvandring i Jotunheimen – Dag 3
    – Fjällvandring i Jotunheimen – Dag 4 & 5 
  • (Fortsätta) försöka få yogan till en vana.
    Jag säger nog bara pass… Yogapass på gymmet; visst, det blev ett par stycken under juli/augusti, men de där korta, kravlösa passen som jag vill få till. Dubbelpass…
  • Tillbringa en dag vid havet, med familjen. 
    Tyvärr inte. Den här sommaren bjöd inte på något hav alls, vad gäller familj- och/eller badutflykter. Det närmsta havet jag kom (och det var ju ganska nära, eftersom jag sprang i strandkanten) var under Hallands Ultra i Juni.
  • Ta mig i kragen och faktiskt springa backpass!
    Lite min stora fasa in för fjäll-halvmaran, men backarna gick bättre än förväntat. Däremot kan jag nog inte tacka regelbundna backpass för det. (Men jag lyckades i alla fall tvinga mig själv att springa ett backintervallpass)…! Haha!
    Utan mer de där 6-7 timmar långa dagsvandringarna, med 15-16 kg extra vikt på ryggen, ett par veckor innan loppet. Perfekt uppladdning (inser jag så här i efterhand, även om tempot då kändes och var sniiiiigellångsamt)!
  • Springa i fjällen. Bagheera (halv)fjällmaraton. Here we come!
    Jag, Ida, Linnéa, Mari, Susanne och Jenny . Vilket gäng, alltså! Grymt rolig helg, men ni har nog redan hört allt om det. Allt och lite till..! 😀 Om ni mot förmodan (…!) har missat det kan ni läsa här:
    Race Rapport – Bagheera Fjällmaraton Sälen – Del 1
    Race Rapport – Bagheera Fjällmaraton Sälen – Del 2
    Race Rapport – Bagheera Fjällmaraton Sälen – Del 3
5 thoughts on “Bucketlist Juli / Augusti – Hur gick det?

  1. Ping: Bloggsvepet - Helena Enqvist - hon som cyklar lite

  2. Tycker du lyckats bra! Själv grämer jag mig över att jag missat mitt enda mål från Helsingborg marathon förra året, att lära mig dricka i farten. Har helt glömt och förträngt. Och nu kommer jag tappa farthållarna i år igen… Attans!

Kommentera

