Fredagsträning: Tugga kantarellmacka!

En förkylning dyker aldrig upp vid ett bra tillfälle. Men:
1. Den kunde ju ha kommit innan fjällhalvmaran. (Katastrof!)
2. Jag är inte inte ens 100 % säker på om det är en förkylning.

5-åringen kom ner i våran säng natt, efter en mardröm och när jag vaknade tidigt imorse, delade vi kudde, jag och han… Jag sov alltså på typ 25 cm säng. Resultatet: Trött och stel!

Resten av dagen har jag känt mig lite ”off”. Nyst i omgångar och haft rinnsnuva. Däremot inga ”riktiga” förkylningssymptom, så vi får väl se vart det bär hän, helt enkelt. (Sprejar coldzyme som en idiot nu och hoppas på det bästa)! Och så valde jag att vila idag då, förstås.

Fredagsmys istället för fredagsfys.

Vi har två hyrfilmer: Stephen King-filmen ”Cell” med John Cusack och ”The Huntsman – Winters War” med Chris Hemsworth. Får se lite vad jag är sugen på om ett par timmar.
Under tiden; lite tröstätande av stekta kantareller på macka. Gött så! 😛 Mår jag bättre imorgon, gör jag ett nytt försök då.

Har ni haft en bra start på helgen? 🙂

7 thoughts on “Fredagsträning: Tugga kantarellmacka!

  1. Jag blir nästan alltid sjuk efter långlopp. Kanske inte konstigt om man tömmer sig helt på kraft, då räcker det att nån hostar i andra änden av telefonlinjen så blir man smittad… Hoppas det är snabbt övergående så du kan ut och lufsa snart igen 🙂

  2. Absolut en finfin början på helgen här! = läste igenom dina fantastiska race-reports från Sälen. Så grymt härligt det låter! Nästan så att jag, som lovat mig själv att skippa tävlingar blir lite sugen…
    Hoppas att förkylningen visar sig inte vara någon förkylning alls. Go´ helg!

  3. Så tråkigt att känna sig förkyld! Hoppas att det bara är trötthet för att du har sovit illa. Själv är jag superkänslig när det gäller för lite sömn! Känner mig sjuk och ”tycksyndommig” 😊
    Kram Cia

Kommentera

