Mitt värsta jag…

En lista som både Hasse och Helena delade med sig av häromdagen.
Till skillnad från allt glorifierande som finns i sociala medier, ska man nu ge tillkänna sina värsta sidor. (Lite läskigt!)
Jag såg precis nu att även Träningsglädje-Sara har lagt upp sin version av den.

IMG_1980

Min äckligaste mat
Av det jag har ätit, antar jag då? Jag är inte särskilt kräsen av mig, men är inte helt förtjust i musslor. Tror det mest beror på konsistensen… Eller överkokt, sladdrig pasta. Blää!

Hatväder
När det gäller löpning; Lätt sol och +30 grader! Annars är väl regn, i kombination med råkalla +2 grader och stormbyar, inte det mest fantastiska. Det beror på situation, liksom.

Då tappar jag humöret helt
När människor har förutfattade meningar. Som t.ex. när man flyttar möbler och någon äldre herre bara: ”Lilla vän, du kan väl bära den där lätta lådan där”… GAAAAH!
Eller när någon går ut genom och dörr, ser att jag kommer strax bakom och släpper dörren i facet på mig!

Sämsta musiken
Vet inte vad genren heter (eller om det ens är en egen typ av genre); men typ ”småtjejs-pop”. Som ”I´m a barbiegirl” och liknande. Eller de där som var med i melodifestivalen; ”Dolly style”?. Det kryper i kroppen på mig.

Värsta tiden på dygnet
När jag behöver vara vaken längre än jag vill. Vilket kan innebära allt ifrån klockan 22 till klockan 03, beroende på. men hatar verkligen att vara (över)trött!

Mitt sämsta humör
När jag redan har mycket omkring mig och är stressad och någon häller på den där sista ”droppen” i bägaren… Don´t mess with me then…

Sämsta grejen jag äger
Försöker att inte köpa ”onödiga” saker. Men just nu måste jag nog säga bilen. Inte för att den krånglar extremt mycket, men den är av äldre modell och att lägga pengar på bilar är inte det roligaste i världshistorien. När ska jag börja (kunna) köra transportlöpning till jobbet…? 😛

Värsta personlighetsdraget
Mitt värsta eller det jag tycker är värst?
1. Att jag ibland kan komma på mig själv att tänka: ”Men vänta, ska jag tycka synd om dig nu? Du är väl såpass smart att du borde ha insett från början, att det där inte skulle sluta så bra, när du…”
2. Människor som ALDRIG har en åsikt. Om någonting. Inte ens när man frågar vad de tycker. Det driver mig till vansinne!

6 thoughts on “Mitt värsta jag…

  1. Ping: Mitt värsta jag | hopihopi

  2. Ping: En lite sämre lista | Lite Längre

  3. Den var kul den där, såg den också hos Helena, och kanske norpar… Håller med om vädret, och tidpunkten 🙂

Kommentera

