Försök till planering, av en ickeplanerare!

Jahopp, då var det måndag. Igen!
Idag hade jag glädjen att vakna med en nerv i kläm i vänster skulderblad. Hääärligt… *ironisk* Den har trilskats förut, men då var det ”perfekt tajmat” med mitt naprapatbesök, så efter lite massage och knakeli-knak, var det borta genom ett trollslag. Nu sticker det från skulderbladet på baksidan och ut mot axeln och fram på vänster sida av bröstmuskeln. Tur att jag känner igen känslan, annars hade jag blivit lite orolig över bröstsmärtan… 😛

Veckan som kommer:

  • Måndag – Till stallet och ”sniffa häst” med äldsta sonen (as usual).
  • Tisdag – (Ofrivillig) fotbollsmorsa. Eventuellt ett löppass efteråt. Om jag orkar (har väldigt svårt att komma ut om jag inte tränar direkt efter jobbet)…
  • Onsdag – Global Mala Yoga for Peace”. 108 (!) solhälsningar för fred. En yogaklass på gymmet, som samtidigt pågår över hela världen. Klassen är gratis, men man får donera om man önskar och just deras insamling går till ”Läkare utan gränser”.
  • Torsdag – Löpning i någon form. Kanske långa tröskel-intervaller, om kroppen känns fräsch.
  • Fredag – Eventuellt spinning, eller vila.
  • Lördag – Långpass, ca 15-17 km, eller Liseberg (Kan det också räknas som långpass?) 😉
  • Söndag – Löpning (långpass eller morgonjogg), 90 minuters yogapass eller Liseberg.

Det börjar ganska uppstyrt, sedan ser ni vad som händer framåt helgen.
Min ”icke-planerande sida” tar över fullständigt.
Ta dagen som den kommer och planera efter vädret. Typ så. Haha!

Vill få till åtminstone ett av veckan pass i den här vackra världen nedan – Skogen ”by fall”. ♥

IMG_0393

8 thoughts on “Försök till planering, av en ickeplanerare!

  1. Ping: Uppföljning – Veckoplanering 38! | Rund är också en form - Trail & Träning

  2. Ping: Bland det värsta… | Rund är också en form - Trail & Träning

  3. Fin bild! Jag hade dock inte valt mellan löpning eller Liseberg. Går finfint att göra båda. 🙂 (Dock inte samtidigt. 😉 ) Kan du kanske träna när barnen spelar fotboll eller innebär fotbollsmorsa att du måste vara där till 100%? Du får aktivera alla de andra föräldrarna med vet jag! 🙂

    • Om det är en morgonjogg eller ett distanspass kan jag kombinera med Liseberg. Dock inte med långpass. Dels vet jag aldrig hur jag mår efter ett långpass. Och dels orkar jag inte springa EFTER 8 timmars traskande på Liseberg… 😉

      Vad gäller fotbollen; jo det har hänt att jag passar på att springa samtidigt, men jag har oftast med mig 5-åringen (sambon pluggar sent på tisdagen) och då vet jag inte var jag ska ”göra av honom”. 🙂

Kommentera

