Länkkärlek – Cykelporr, grafik i Canva och Vegetariskt!

Tänkte dela med mig av tre pärlor som jag hittat senaste dagarna.

  1. Sara delar med sig av lite cykelporr, skriver varmt om vad cyklingen betyder för henne ochj tipsar om vad man ska tänka på när det blir kallare ute.
    Jag har förvisso ingen cykel, men har pratat om att köpa en MTB i typ 2-3 år och det kommer jag nog att göra. Vilket år som helst…Men just nu skulle jag nog hellre säga: ”You can´t buy a happiness but you can buy a horse and that´s pretty close.” 😉
    .
  2. Louise skriver om hur hon använder grafikverktyget /appen Canva, för att skapa proffsiga bilder till sina sociala medier. Och det ska tydligen vara gratis. Jag måste spana in det! *nyfiken*
    .
  3. Annie Månsson driver bloggen Vegokäk!
    Senaste inlägget är en veckomeny som jag blir såå nyfiken på!  ”Veckomeny 16 – Orimligt god veganmat!”
    Jag trillade in på hennes blogg av en slump, för ett par månader sedan (minns faktiskt inte exakt hur eller när det var… Haha!)
    Jag äter kött och försöker alltid äta närproducerat eller ekologiskt. Men vi har börjat äta mer vegetariskt, framför allt pga att min bror är vegetarian. Men även för att det ”faktiskt” är himla gott. Och billigt! Konstaterade nyligen prisskillnaden mellan proteinkällorna kött vs. bönor/linser. Helt galet!

lankkarlek

6 thoughts on “Länkkärlek – Cykelporr, grafik i Canva och Vegetariskt!

  1. Canva är toppen, vi använder den på jobbet till och med. Fast sådana som jag klarar också av det (till skillnad från Photoshop tex).

  2. tack för vegolänken! jag har ju valt den maten i över 35 år och fattar inte alls varför en del tycker det verkar ”jobbigt” eller svårt. Tycker köttmaten verkar väldigt mycket knepigare. Och tråkigare. Ffa också miljö- och djurtaskig… KRAM

Kommentera

