Uppföljning – Veckoplanering 38!

Jag försökte ju mig på att planera min träningsvecka förra veckan.
Här kommer uppföljningen. Dels känns det kul att själv se hur det faktiskt blev och sedan var det några läsare som var nyfikna på resultatet… 🙂

  • Måndag – Till stallet och ”sniffa häst” med äldsta sonen (as usual).
    Hur det egentligen blev: Japp, stallet blev det. Sonen red en ”tung” häst och var heeelt slut efter lektionen! Där stod jag på marken och önskade jag hade kunnat sitta upp själv och få henne att skärpa till sig…
  • Tisdag – (Ofrivillig) fotbollsmorsa. Eventuellt ett löppass efteråt. Om jag orkar (har väldigt svårt att komma ut om jag inte tränar direkt efter jobbet)…
    Hur det egentligen blev: Tja, efter mycket (!) frustration över (icke existerande?) fotbollsplanering(en) blev det istället ett löppass. Intervallstege som utmanade pannbenet! (Längre intervaller i början, kortare i mitten för att sedan blir längre på slutet igen. När man är som tröttast.
  • Onsdag – Global Mala Yoga for Peace”. 108 (!) solhälsningar för fred. En yogaklass på gymmet, som samtidigt pågår över hela världen. Klassen är gratis, men man får donera om man önskar och just deras insamling går till ”Läkare utan gränser”.
    Hur det egentligen blev: Yogapasset hade verkligen varit en bra grej, både för mig, men även pga att det gick till bra ändamål. Men jag var så himla trött att det blev en (oplanerad) vilodag istället.

img_2264

  • Torsdag – Löpning i någon form. Kanske långa tröskel-intervaller, om kroppen känns fräsch.
    Hur det egentligen blev: Sista-minuten-planerare och känslomänniska som jag är, blev det ett styrkepass på gymmet. Det där galna (idiotiska) benpassset där jag omedvetet gjorde ett galet PB. Som i sin tur gav mig träningsvärken från helvetet. Och först idag (tisdag) är jag i princip ”återställd”. Liite trycköm fortfarande. Helt overkligt!
  • Fredag – Eventuellt spinning, eller vila.
    Hur det egentligen blev:  Vila – utan diskussion!
  • Lördag – Långpass, ca 15-17 km, eller Liseberg (Kan det också räknas som långpass?)
    Hur det egentligen blev:  Definitivt den dagen träningsvärken peakade! Kände mig, på riktigt, handikappad. Låg mest i soffan och bad äldsta sonen hjälpa de yngre förmågorna med ditten och datten…  Tog en promenad med hunden på kvällen. Välbehövligt, men robotliknande gång.
  • Söndag – Löpning (långpass eller morgonjogg), 90 minuters yogapass eller Liseberg.
    Hur det egentligen blev: Liseberg – till barnens stora glädje! Vi var där när de öppnade, klockan 11 och gick hem när de stängde vid 20.00. Nio timmars promenad måste väl ändå räknas liiite som långpass. Typ-ish! 😉 För att inte tala om den mentala påfrestningen av att åka Helix (tror ingen har missat det nu?) Om ni, mot förmodan, har gjort det kan ni läsa om det i inlägget ”Att man ska (försöka) utmana sina rädslor”.

Om jag följer planen?

Tja… Som ni ser blir det inte alltid som man har tänkt.
Om jag är extraordinär var gäller att inte följa planen, kan jag nog inte svara på själv, eftersom jag bara har mig själv att jämföra med. Men det är nog oerhört sällan jag följer den detaljerat. I (väldigt?) grova drag, kan man nog säga att jag följer den… Eller? 😛

Vad säger ni? Följer ni (oftast) planer till punkt och pricka? 

7 thoughts on “Uppföljning – Veckoplanering 38!

  1. Nej jag följer väldigt sällan planen. Däremot tycker jag av någon anledning att det är JÄTTEROLIGT att jämföra planen med det faktiska utfallet, både hos mig själv och hos andra. Så såna här inlägg är toppen 🙂

  2. Jag följer till 90%. De andra 10% är mer att jag ändrar själva passet. Oftast till något mer än planerat.:-) Och det ska jäkligt mycket till för att jag ska ta bort ett pass.:-) Händer typ aldrig. Träningsvärk har nog aldrig stoppat mig. Har sällan det när jag tänker efter… (Secret=gurkmeja)

  3. Jag försöker, men det planeras om hejvilt om stunden kräver det. Lördagsintervaller kan bli ett lugnt distanspass till exempel 🙂 För att jag inte pallar…

  4. När jag väl har ett schema är jag väldigt duktig att följa det till punkt och pricka, men självklart med vissa undantag, livet kommer emellan ibland. Gillar att följa scheman. Jag är mest strukturerad och motiverad då…. 🙂

  5. Jag följer nog ganska mycket till punkt och pricka när jag väl planerat klart. SJälva planerandet kan dock ta ungefär en miljon år då jag är veligheten personifierad…. Kan ägna en halv eftermiddag åt att fundera vilket pass som ska in när… Men som sagt, när planen väl är satt så följer jag!

Kommentera

