Att fira födelsedagar!

Jösses, helgen svischade bara förbi! 
Lördagen var i och för sig relativt lugn och det var då jag fick till den där sega, men ändå sköna terrängrundan jag skrev och trailporr-bombade er med igår – Oktoberlöpning på Holleden.
Söndagen däremot var intensiv, från början till slut. Mellansonen skulle på kalas och sedan skulle vi ha kalas själva och fira äldsta sonen, här hemma.

Inhandling av present(er!), mat, tillbehör, tårta m.m. gjorde på förmiddagen, dvs ett par timmar innan. Har jag sagt att jag är den planerande typen…? 😉

Istället för en massa kakor och bullar, valde vi att bjuda på lite mer mataktigt fika.
Om ändå ”bara” mackor (av alla de slag) och en massa olika pålägg.

På ena kanten av serveringsbordet fanns även kex och mögelostar.
Jag är svag för mögelost alltså. Och det gäller faktiskt  den allra flesta sorter. Även de lite starkare blå- och grönmögelostarna. Mums! Och om man mot förmodan inte var mätt efter detta så….

…bjöd vi även på två sorters tårtor. 😛
Som jag har bakat såklart… *harkel* (Not…) Men den med citron-lemoncurde-aktig topping var riktigt smaskig! Inte sådär söt och sliskig.

Sonen var mycket nöjd med kalaset och sina presenter.
Och jag har börjat fundera lite mer över det här med kalas. När jag var liten ÄLSKADE jag dem. För att, för några (5-ish) år sedan känna att näe, varför ska jag ha kalas varje år? Bara en onödig grej. Jag trivs bättre när jag får träffa vänner/släkt på tu man hand, istället för en massa människor på en gång (Hej, Introverta…!)

Men nu har jag återigen börjat tänka på det där.
Egentligen ska man ju fira sina födelsedagar med dunder och brak. Att man faktiskt har levt ytterligare ett år och fått uppleva allt det där man faktiskt har fått uppleva under det gångna året! ❤ Motsatsen till att fylla år igen, är ju faktiskt inte alls lika uppmuntrande.

 

 

 

One thought on “Att fira födelsedagar!

  1. Ping: Frozen! | Rund är också en form - Trail & Träning

Kommentera

