Sårbarhet!

Det är måndag på riktigt när man:

  1. Lackar ur på katten, som gömmer sig i ett utrymme där han inte får vara, strax innan jag ska åka hemifrån.
  2. Lackar ur på sambon, för att han inte kommer när jag ropar (för att hjälpa mig får ut katten)
  3. Har dessutom mens / PMS
  4. Vet att min pappa har tid hos en läkare idag.
  5. Är så frustrerad över hur morgonen börjat och stressad över att jag inte kommer iväg till jobbet i tid. Jag förvandlas till värsta PMS-monstret och skriker: ”Jag tänker inte köra någon, någonstans idag! Bara så ni vet!” innan jag drämmer igen dörren.
  6. Får världens mest enorma dåliga samvete redan i bilen, över att jag skällde på barnen, när de inte hade gjort någonting. Och för att jag inte kramade dem!
  7. Börjar må ännu sämre, när jag kommer till jobbet och läser ett mail tillägnat mig. Känner hur jag är på väg att börja gråta, får svårt att andas. Rafsar ihop mina saker och går snabbt emot bilen, till kollegornas förvåning (har inte kraften att förklara). Vill…bara…hem…

Som sagt, måndag på riktigt. Nya tag imorgon.

13 thoughts on “Sårbarhet!

  1. Ping: Stress – Att våga välja bort saker i vardagen! | Rund är också en form - Trail & Träning

  2. Vissa dagar vill man inte vara med om, då man är extra sårbar och livet känns skit (men det är okej att känna så)
    Hoppas att du vaknade till en bättre dag idag…..Kraaaam ♥

Kommentera

