En helt (o)vanlig torsdag!

Vanlig som i att jag är hemma och kurerar det virus jag fått av barnen.
Ovanlig som att jag inte jobbar. Jag har ju inte har varit sjuk på riktigt länge (senast i våras, tror jag). Samtidigt är det svårt att veta vilka symptom som hänger ihop med förkylningen och vilka som inte gör det? Tänker framför allt på huvudvärken, som jag har haft de senaste veckorna.

I natt sov jag riktigt dåligt och vaknade jag med djävulsk huvudvärk flera gånger.
När jag väl somnade drömde jag att jag var så förvirrad att jag var på väg att lämna barnen på dagis klockan 19 (kvällstid), istället för klockan 07 (dagtid).
När jag insåg mitt misstag, parkerade jag mitt i en korsning och ringde min sambo och sa att han tvungen att komma för jag hade fått en hjärnblödning. I nästa sekund inser jag att korsningen ligger precis vid lasarettet och jag säger att jag går till akuten själv istället.

img_2553Alltså obehagkänslan när man faktiskt vaknar och har sprängande huvudvärk då! Vilket säkert var en anledning till att jag drömde det, från början. Men ändå. Det första jag gjorde var att försöka le (i mörkret), för att se så att ingen av ansiktshalvorna var förlamad… Någon typ av logik, när man är nyvaken. Eum… 😛

Nu känner jag en märkligt blandning av rastlöshet, samtidigt jag vet att kroppen är heeelt ur fas!
Nästan alla blogginlägg, hos de bloggare jag följer, är lästa. Jag kollar på på halvkonstiga serier (Hint, hint! ”The real housewives of New York”….) och repriser på tv. Jag orkar fysiskt inte göra några vardagsgrejer (städa, diska, tvätta m.m.) även om det behövs. Att dessutom ställa mig och laga mat känns så jäkla oövervinneligt. Under dagen blir det därför mest yoghurt, mackor och kvarg. Japp, en torsdag så här mitt i Oktober.

Peppande inlägg… Sorry, hör ni! ❤ Men just nu vill jag bara må bra.

Berätta vad ni gör?
Tränar ni, så träna lite åt mig också. 🙂

 

14 thoughts on “En helt (o)vanlig torsdag!

  1. Usch inte roligt att må sådär. Just huvudvärk tycker jag är extra obehagligt, inbillar mig alltid att det är något allvarligt fast jag egentligen vet att det är jättevanligt med helt vanlig huvudvärk. Krya på dig!

  2. Kroppen talar. Nu behöver du åtminstone inte fundera på om du ska träna/shoppa/fika eller inte. 😉 Skämt å sidor så fattar jag att det är kämpigt. Men nu har du chans att vila. Och dra ner på tempot. Låt det ta sin tid. Rekommenderar dock att du börjar med xtra d-vitamin. (Inte apotekets svaga dock..) Och frossa i vitlök! Krya på dig! KRAM

  3. Ynka på du ♥ Du har det tufft nu, det känns ändå hit. Skulle mer än gärna knacka på din dörr, krama om dej och se till att vi sen får prata öronen av varandra. Lite kaffe/té på det och något ytterst chokladigt!
    Kram och krya!!

  4. Usch vad tråkigt!! Krya på dig!
    Jag svettades faktiskt lite för dig med idag.. det blev box-pass 😊
    Kram

  5. Krya på dig!
    Jag läste med liten igenkänningsfaktor. Mår också konstigt. Sover jättemycket, fast är inte trött – inte på det sättet. Mer huvudvärk som sitter som ett skruvstäd och därför gör att jag somnar hela tiden. Skum och lite otäck känsla. Kanske samma bacill vi delar på?
    Kram.

  6. Men visst är det hemskt när internet liksom tar slut. När man läst alla bloggar, scrollar samma flöde på insta/FB för femtifjärde gången. Nu har jag ett nytt inlägg till dig i alla fall:) Även om det inte är så pepp….. Är det inte förkylning så är det Vänsterben you know!

  7. Läser här och känner igen alltför väl, inser att jag har haft det för stressigt hela vägen från semestern och fram till nu och även om jag ska få hjälp på jobbet är det svårt att varva ner på en gång. Men idag ska jag ringa och boka tid för akupunktur. Det brukar göra susen…(vila kan nog också vara bra..)

  8. krya på dig!

    jag tog hunden o for iväg på ett efterlängtat morgonpass, första löppasset efter maran 26.9, jag fick en förkylning på köpet som har äntligen gett upp och flyttat ut. det var fullmåne o krispig -1 luft – härligt. nu på em ska jag testa gymmet dem har byggt upp vid sportplan i byn, så jag kör ettt varv för dig oxå 🙂

  9. Du borde sitta här vid mitt köksbord och dricka kaffe och snacka kravlöst skit. Eller jag vid ditt då kanske eftersom du är krasslig och trött :/ Kram på dig Malin!

Kommentera

