Regn-tungt men lättandats! Och så det där med relativitet.

Förlåt, jag VEEET; man ska inte klaga över vädret.
Njuta av solen, ta vara på sommaren. Osv Osv Osv! Men när jag igår hörde mullret på långt håll och såg de mörka, mörka molnen var det ändå någon liten del av mitt inre som gjorde små volter av glädje. Åska? Åska! YEAY!

Och det regnade. Som det regnade! Inte länge, men 10-15 minuter av ösregn. Och sen… DET GICK ATT ANDAS! Temperaturen droppade från dryga 30 till 22 grader! Jag som ofta tycker 22 grader är en sisådär 5-10 grader för varmt, nöjde mig rejält med tjugotvå. T.j.u.g.o.t.v.å…! Ljuvligt!

En kuperad runda på ca hälften grusväg, hälften stig.
Totalt ca 7,5 km. Egentligen hade jag inte tänkt att springa alls, så det blev ju dryga 7 km ”extra”. Det kändes lite småsegt, särskilt första halvan. Och trots den känslan måste jag säga att det var ett helt ok tempo när det gäller kuperad terräng! Nära på tröskeltempo – bara ”sådär”.

Det är lätt att bli ”fartblind” när man kan köra intervaller på löpband eller snabbdistanser på (nästan) platten i betydligt högre tempo. Men man får, med tiden, lära sig vad som är snabbt i just terräng, för en själv.
Allting är ju, som ni vet, relativt. 🙂

regn3

Foto: lindsjotaxar.blogspot.se

8 thoughts on “Regn-tungt men lättandats! Och så det där med relativitet.

  1. Haha, känner igen känslan med vädret…
    Gillar värmen men det är så trist när man inte orkar springa ordentligt. Så lite moln och regn är jättevälkommet från min sida. Kanske jag ångrar att jag tänkte om en månad eller två…

  2. Vi är så lika, haha!
    Jag stod typ i startblocken igår när molnen vällde in, väntade medan värsta dundret höll på, sen drog jag. Bara sprang! Fick mina 40 minuter i moln, sen kom solen fram igen 😀

  3. Vidgick aldrig regn och åska men det blev ändå lite lättare luft på kvällen igår. Och jag ser fram emot lite lägre temperaturer den här veckan, även om der fortfarande är vad som brukar kännas som alldeles för varmt 😉

  4. Jag tänkte lite detsamma, men det jag såg var moln. Jag tyckte det gick rätt ok, men knäna ville inte som jag. När jag kommit hem och druckit och andats kom första smällen!

Kommentera

