Länkkärlek – Inspiration!

 

Kvalitetstid

Kvalitetstid

Nu när det är vår i luften och man känner kroppen vakna till liv börjar man (eller i alla fall jag) fundera och tänka betydligt mer på livet.
Ifrågsätta saker i livet, vad jag mår bra av, vad jag mår mindre bra av. Och i så fall; varför fortsätter jag att göra de saker jag mår mindre bra av? Ta vara på livet och verkligen ta vara på kvalitetstid!
Helena skrev ett inlägg inom samma ämne. Läsvärt!

Likaså Jeanna, som skrev ett inlägg om kost.
Om det går trender inom kost, dieter och mat. Om vi bara hänger på mattrender utan att egentligen tänka efter VARFÖR vi gör det?  Jag är väl medveten om att kosten är min svaga(re) länk. Träningen går betydligt bättre, men jag försöker tänka på att äta bättre. Och med det sagt innebär det (för mig) INTE att jag kör någon diet, fasta eller utesluter mjölkprodukter (exempelvis).
Jag är övertygad om att kroppen behöver både kolhydrater, fett och protein i rätt mängder. Att mjölkprodukter är bra protein- och kalciumkällor. Klart det finns andra sådana OCKSÅ, men det viktiga är ändå att tänka efter innan man tar bort något ur kosten!

6 tankar om “Länkkärlek – Inspiration!

  1. Jag tycker det är skillnad på att hålla kosten och att köra en diet. Tänker att om man tränar rätt mångd så behöver man sällan en diet (om man inte är boxare och beroende av viktklasser). Jag har tagit bort gluten och laktos, men det är för att min mage mår bättre. Men jag håller nog med om att fler akn bli bättre på att äta grönt och bönor.

  2. Är så med dej här, liksom med Jeanna och Helena. Att våga hitta och gå din egen väg, göra val så kroppen mår bra (och blir mätt) och stanna upp ibland så själen hinner med ❤️

  3. Underbar bild på din familj! Åh så fint du ser ut att ha det omkring dig. Sådant bidrar också till känslan av rikedom i livet. Att se sin kärlek och sitt barn sida vid sida så där … set är rikedom!

Lämna en kommentar