Bläää-pass! När man minst anar det…

Lika stark som jag kände mig under benpasset häromdagen;
Lika svag kände jag mig på rygg- /axelpasset igår…! Eftersom chins är en såpass tung övning började jag med den. Assisterande sådana alltså. La på lite hjälpvikt (samma som jag kört tidigare) och fixade 6 stycken. La till 5 kg till och tänkte ”NU!!” Klarade…eh…5 repetitioner…?! Va?

La till ytterligare 5 kg hjälpvikt: ”Nu måste jag ju orka hur många som helst!”
Klarade…5 repetitioner. VAD HÄNDER?  Förvisso x ytterligare 3 set.
Så i slutändan blev det ju trots allt totalt 5 set, bara det att känslan var så jäkla kass. Förmodligen sitter det mentalt (?) Let´s hope…

Lite samma känsla i övriga övningar.
Ungefär samma vikt som tidigare, kanske ett par kg lättare på några. Men framför allt dålig kontakt med musklerna. Sänkte vid ett par tillfällen. Tänkte att det hörde ihop med att jag tappade tekniken. Men samma resultat. Bara betydligt lättare känsla, men fortfarnade dålig muskelkontakt. Blä, vad oinspirerad man blir av såna pass…! Nya tag – jäkligt snart!

IMG_4925

5 thoughts on “Bläää-pass! När man minst anar det…

  1. Ping: Smärta! | Rund är också en form – Trail & Träning

  2. Det är ju positivt att det som är bra är lika oförutsägbart som det som är dåligt – det brukar jag påminna mig själv om efter varje dåligt pass.

  3. Jag tycker alltid de har en tendens att komma när en tror att det bara ska flyta på, de där sega passen. Undrar varför det är så egentligen? Det är som när en springer, har massor med vila i benen och känner sej pigg och glad, går ut, börjar springa och upptäcker att någon bytt ut benen mot betong. Det är så himla förvånande liksom? 😀

Kommentera

