D-vitamin, maxtempo och brygga! Eller ja, typ….

Tröttheten håller i sig. Jag borde nog proppa i mig både D-vitamin och järn?
Utöver det är det dessutom väldigt mycket inplanerat just nu. Inte alls lätt att få till passen. Utöver tisdagen (där jag faktiskt hade hunnit träna, men inte orkade) har det varit fullt upp måndag och torsdag. I onsdags blev det i alla fall träning.

Nu när energin är relativt låg vill jag köra korta pass.
Så jag liksom ”get it over with” så snabbt så möjligt. Inte helt logiskt kanske? Med ekvationen låg energi vs. intensivt (vilket det ofta blir när det är kort)? 😉
Först blev det korta intervaller på löpbandet. Jag tycker oftast det är skönast att springa ute, men när det är just intervaller är det smidigt att kunna ha koll på tempot.

* 4 x 200 meter i 4,15-tempo
* 8 x 100 meter i 3,50-tempo.

Liiiite till fanns det nog att pressa ur kroppen, men det var (tillräckligt) nära maxtempo (för mig)! Kort vila mellan varje, 15 sekunders ståvila. Bara så att värsta mjölksyran hann lägga sig, sedan byggde man upp den igen. ”Lovely”! På sätt och vis… 😛

Efter det var jag högröd (!), flåsig och genomsvettig.
En timmes sköööön yoga för att kroppen skulle få lite (extra) belöning. Mest fokus på höftböjarna. Perfekt för oss stela löpare…! ”Kamelen” fixar jag (där man böjer ryggen bakåt och når hälarna). Dock inte lika djupt som på bilden nedan.

Vi fick även testa brygga. I mitt huvud var jag ju 10 år gammal och minns att bryggan var sååå enkel.
Eh… Joråsåatt… När kroppen påminner en om att man faktiskt är 34, så… *harkel* Jag klarade väl en egen variant *harkel* en kort stund, sedan föll jag ner på rygg och fnissade tyst åt mig själv…! Hahaha! 😀

I övrigt, som vanligt. Ett fantastiskt pass för sinne och själ! Namaste!

yogacitat

5 tankar om “D-vitamin, maxtempo och brygga! Eller ja, typ….

  1. Jag lyckas nog komma i brygga (men bara från ryggläge, jag kan inte börja från stående), men den ser ju inte ut som ett upp-och-nervänt u direkt, utan jag bildar mer en rektangel med golvet, för höftböjarna vill inte böjas bakåt utan som mest vara spikraka… Men övning ger väl färdighet? *harkel* 😉

  2. Trött ja! va fasen är detta… Har INGEN energi, totalt slut i både kropp och knopp!
    Ha ha, ja brygga som man så enkelt kunde både gå upp och ner i… Shit, de vågar jag nog inte ens riskera att prova, speciellt inte innan jul. För då blir jag väl sängliggandes!;-)

    Kram K

  3. Det är precis detsamma för mig.
    MEN jäklar! Jag hade inte kommit halvvägs. Dock hade jag nog behövt yogan. Kanske ska börja lite lätt hemma? kramar

Lämna en kommentar