Extensiva intervaller och bålträning!

Gårdagens träning bestod av 60 min spinning med extensiva intervaller. Sista veckan det var på schemat och kanske tur det.. Hihi! 7 st a 4 minuter med 80-90 % av maxpuls och sen 2 minuters (aktiv) vila emellan varje intervall. Gudars, vad jobbigt det är! I slutet av sista intervallen var min puls uppe i 198 slag/min (94-95 % av maxpuls). Man har bara lust att lägga sig ner på golvet och A.N.D.A.S…!!! (Men på ett bra sätt)!  😉
Efter det var det dags för CXWorks. Herregud, min bålmuskulatur är inte mycket att skryta med. Eller ja, vissa övningar går alldeles utmärkt, men emellanåt får man verkligen ”aha-upplevelser”. Jaha, fanns det muskler DÄR också…?!  🙂
När passet var över och jag hade en halvtimme tills äldsta sonen skulle hämtas på sin gymnastik, ställde jag mig på löpbandet. Gick med 5 % lutning i 10 min i raskt tempo och skulle sen försöka springa lite. Trodde jag…. Jag kände direkt av insidan på vänster vad (bakre benhinnan?) igen. Fan också!! L
Slutade genast och hoppas att det försvinner om jag inte springer.

Är 3 veckors löpuppehåll för kort, om man haft riktigt ont i benhinnorna? För inte kan väl spinning ha sådan belastning att jag får ont igen…?

10 tankar om “Extensiva intervaller och bålträning!

  1. Benhinneinflammation kan absolut känns efter bara 3veckors uppehåll. Benhinneinflammation kan man få dras med i flera år. Det är dock inte farligt att träna med benhinneinflammation utan bara smärtsamt. Kör med tigerbalsam eller voltaren gel, hjälper den värsta smärtan. 🙂

  2. Kanske skrivit om det tidigare men mina bålmuskler är riktigt usla. Var hos en sjukgymnast som konstaterade det och vi gjorde ett pass på 40 min. Sen hade jag träningsvärk i två veckor efteråt.
    Vet inte om jag drog sönder nåt för jag fick ont i bålen efter varje löppass :/

    Marklyft har jag fått tips om ska vara kanonbra träning istället för situps m.m.

  3. Jag håller nog med Karro. Det kanske gäller att skynda tillbaka lite varsamt. Att både spinna riktigt hårt och ge sig på löpband är kanske lite för mycket som start efter tre veckors uppehåll. Hur som helst så är din vilja imponerande! Grymt!

  4. Oj vilken träningsdag .. så tråkigt när man har ont och det inte ”riktigt” vill gå över. Svårt att veta när man ska ”sluta” ibland för att det inte ska bli värre ..
    Det är tuffare (jobbigare & tråkigare) att springa på band tycker jag.
    = )

  5. Spinning borde inte ha sådan belastning om du sitter rätt, kände du av det under spinningen? Kan ju va som så att din kropp bara tyckte att du tränat klart för kvällen? 😉 imponerad.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s