Att tänka på när du sätter dina mål!

God morgon!
Känner mig lätt mör i benen så här på morgonkvisten. Varför åter kommer jag till senare.
Vet inte om det är skolstarten och vardagsrutinerna som gör mig så trött att jag inte kan sova (”Trött så man inte kan sova”. Logiskt, eller hur).
Frustrerande är det i alla fall. Idag vaknade jag 04.45 och låg vaken till 05.30. Då gav jag upp och lyfte fötterna över sängkanten. Men en bra morgon ändå! 🙂

Lite kloka ord att börja dagen till.
Sara sätter ord på mina tankar. Tidshysteri är inte min grej (heller). Kloka ord att fundera över. Tänk efter vad just ditt mål är. Inte vad du tror att ditt mål borde vara, sett ur andras ögon.

Mina mål går inte ut på att springa eller cykla eller göra något annat på en specifik tid eller så. Mitt mål handlar mer om att jag vill klara av vad som helst, när som helst!

IMG_4779

6 tankar om “Att tänka på när du sätter dina mål!

  1. Pingback: att kapaciteten finns latent. | yoga ♥ löpning

  2. Ja! Precis så tänker jag också! 🙂
    Jag har absolut inga tidsmål eller nåt specifikt lopp jag tränar för, men jag vill vara i så bra form att jag i princip när som helst ska orka med roliga saker som långvandringar, socialjoggar, heldags cykelutflykter osv.

  3. Så trött att jag inte kan sova. Känner igen mig där alltså. Har knappt sovit sedan jag började jobba och ändå är jag så satans trött. Ikväll såpass att jag typ mår illa också. Hoppas på en tidig kväll! :O

  4. vad härligt att du kände igen dig i det, det är liksom alltid lite svårt när alla runt omkring en har en massa mål och tider att förhålla sig till men man själv känner sig så långt från allt det där. och du, den där bilden – älskar vallmo!!

  5. Jamen åh! ”Klara av vad som helst, när som helst!” Klockrent.
    Så känner jag också. Att mitt mål inte är något specifikt och utstakat, utan mer att jag vill ha kraften, uthålligheten och pannbenet att fixa 40 km skog en söndagmorgon om det är det jag känner för. Att kapaciteten alltid finns latent där. Wow! Ja!
    Kram!!

Lämna en kommentar