1. En introduktion till min träningsblogg.

Förmodligen är jag den sista av typ hundra bloggare som hoppas på den här utmaningen…(?) 😛
Som ni säkert vet sedan innan tycker jag om listor. Men däremot inte planering och stress över att inte hinna med det jag vill hinna med. Därför har jag valt att INTE köra den från 1-30 juni. Utan betar istället av ämnena under sommaren, när jag känner att jag hinner. Till att börja med; En introduktion alltså? Hm…

Jag började blogga 2008. (Jösses?!)
Men då var det en ”vardagsblogg” som lästes av kanske 30 personer (på sin höjd).
2011 började jag träna och startade i samma veva bloggen ”Rund är också en form!” (fast på blogspot). Drygt ett år senare valde jag att byta till wordpress och har inte ångrat mig en sekund. Det var väl kanske inte helt lätt att lära sig alla nya inställningar i början, men ett betydligt mer lätthanterligt snitt, när man väl hade vant sig. 🙂

Jag hoppas och önskar att min blogg ska vara/är inspirerande för många.
* Att man tar till sig känslan av att träning (till största delen) ska vara glädjefyllt och energigivande.
* Att man inte behöver vara snabb för att få kalla sig löpare.
* Att man inte behöver ha en ”perfekt” kropp för att må bra. (Alla är perfekta och unika ändå!)
* Att man kan äta god mat utan att få ångest över att man inte tog den där nyttiga salladen…
* Och att man kan (och bör) våga sig in bland ”matchomännen” på gymmets fria-vikter-avdelning.

Målet: Njutning – Känsla – Balans!

me3

9 tankar om “1. En introduktion till min träningsblogg.

  1. Jag som inte alls gillar löpning kan ändå bli lite sugen när jag läser din blogg och samtidigt njuter av alla fina bilder som förmedlar njutning.

  2. Jag var lite sugen på att vara med MEN så fegade jag. Dels för jag inte har en ren träningsblogg och för jag kanske inte kan skriva så mycket om just de ämnena men även att jag blir stressad av att skriva varje dag 🙂
    Kram Cia

  3. Kära Rund! Jag önskar så att du bodde nära mig. Då skulle du få ta mig i handen och leda in mig bland machomännen och de fria vikterna. Beundrar dig för att du övervunnit ett hinder jag inte lyckas ta mig över! Dessutom skriver du en utmärkt blogg som jag läst länge (och som jag nu blir introducerad till :-))

  4. Jag hoppade inte heller på. Av samma anledning som du. Ville inte känna stress att behöva krysta ur mig ett inlägg varje dag. Men så här som du gör det… det hade ju kunnat funka. Kanske blir jag den som hoppar på SISTAST av alla 🙂 Jag är allt lite sugen. Den som lever får se 🙂

Lämna en kommentar