ABC – Om mig

God morgon! Som ni säkert vet vid det här laget, tycker jag om listor.
Såg att bl.a. Jeanna, Erika och Sara hade hakat på.

A – Age: 35!

B – Biggest Fear: Att något ska hända mig eller min familj (såklart). I övrigt; Höjder eller att krocka. Får alltid ångest när jag hör talas om människor som varit med om bilolyckor.

C – Current Time: 09.25

D – Drink You Had Last: Som i drink eller dricka? Vet inte när jag drack en drink sist. De få gånger jag dricker brukar det bli ett glas rödvin eller rosé (nu på sommaren). Om i dricka; Kaffe.

E – Easiest Person To Talk To: Det beror ju på vad det är man pratar om. Jag pratar gärna och ofta med människor. Ett samtal kan flyta oerhört bra med en främling och kännas riktigt krystat med personer jag känner. Det är så olika. Vad gäller djupa tankar och känslor är jag nog oerhört introvert. Pratar sällan om det. Inte ens med mina närmaste vänner eller sambo.

F – Favorite Song: Kanske inte favoriten, men kommer och tänka på en låt som jag har starkast minne till: ”Unbreak my heart” med Toni Braxton. (Ja, det var ett tag sen).

G – Grossest Memory: Oj, svårt! Ett minne som ploppar upp direkt är från hemkunskapen i årskurs sex. Vi skulle göra fruktsallad, med bl.a. färsk ananas. En kille i klassen slant med kniven och vi fick istället en färsk fingertopp + lite blod i salladen….! 😮

H – Hometown: Alinge-texas! (Alingsås).

I –  In Love With:  Love.

J – Jealous Of:  Just nu människor som kan springa och springa och springa… Utan skador. Sedan kan man ju bli avundsjuk när man möter människor som har engagemang eller egenskaper man själv gärna hade varit bättre på/haft.

K – Kindest Person You Know: Jag försöker omge mig själv med människor som har just den egenskapen. (Och försöker själv vara det). Snällhet är en god egenskap, så länge den inte övergår i dum-snällhet. Man måste våga säga nej.

L – Life Isn’t Complete Without: Skratt!

M – Middle Name: Theresia. Var inte förtjust i det, när jag var yngre. Hela grejen med att inte sticka ut, ni vet… Men nu tycker jag det är unikt och fint!

IMG_5668

N – Number of Siblings: 1. En ”Sladdis”-lillebror, som är 8 år yngre än jag. Fast har fått höra att han var planerad, men inte jag. Innebär det att jag är en ”för-tidig-sladdis”? 😉

O – One Wish: Att jag skulle våga mer än jag gör. (Även om jag jobbar på det kontinuerligt och har blivit mycket bättre på att inte tänka så mycket).

P – Person You Spoke To On The Phone Last: Min sambo.

Q – Question You’re Always Asked:Varför står det XXXX efter ditt efternamn?” Ja du. Förmodligen för att jag heter det. 😉 Har dubbla efternamn (ett gammalt, udda knektnamn från min farfars sida).

R – Reason To Smile: Mina barn. Löpning. Skogen. Hästar. Sjuk humor. 😀

S – Song You Last Sang: “Chasing Cars” – med Snow Patrol.

T – Time You Woke Up: 06.15 – Jag är egentligen ingen morgonmänniska. Det här är dessutom första arbetsveckan, vilket har gjort att varje morgon som kommer innebär att jag blivit liiite tröttare än den förra. (För man är ju klok och går ju och lägger sig lite tidigare varje kväll. Eh… not).

U – Underwear Color: Mestadels svart. Det finns även några med röda och några med marinmotiv och prickar. Haha! Har även enstaka vita, men det är inte någon favorit.

V – Vacation Destination: Nu har vi precis varit i fjällen. Det är inget mer inbokat för tillfället. Men har i flera år varit rejält sugen på att åka till Irland!

W – Worst Habit: Att jag lägger alla mina kläder i högar överallt. Troligen för att min garderob är full… (Och jag har tänkt rensa den i flera år)! 😮

X – X-Rays You’ve Had: En magnetröntgen på Borås lasarett (2002…?) Fick domningar i ansikte och nacke och fick åka in akut. De hittade dock inget konstigt. (Tack och lov, kanske man ska säga? Fast ändå frustrerande att inte veta vad det berodde på).

Y – Your Favorite Food: Pasta-freak! Älskar goda, krämiga pastarätter. Fast ibland är det gott med en (gärna hemmagjord) hamburgare, en smakrik fiskrätt eller en fruktsallad också.

Z – Zodiac Sign: Jag är fisk. Är inte jätteinsatt (längre). Hade en vän på gymnasiet som var väldigt intresserad av astrologi. Minnas att fiskar är oerhört känslosamma, empatiska och lever gärna i sin egen drömvärld. Stämmer nog ganska bra. Drömmer ofta och mycket.

3 tankar om “ABC – Om mig

  1. Hehe. jag började rena min garderob för exakt fyra veckor sedan. Det ligger klädhögar framme och väntar på att jag ska fortsätta…… extremt olikt mig! Pga att värmen gör att jag har rullgardinerna nere dygnet runt tror jag. Så jag ser dem knappt ;=)

Lämna en kommentar