Juldesserter!

Ibland blir jag avundsjuk på människor som tycker om att laga mat.
Jag är tyvärr inte en av dem. Däremot tycker jag att det är roligt att baka. Ofta ”fastnar” jag dock lite i favoritrecepten och testar (alltför) sällan nya recept.

Nu inför jul, när det blir lite extra lediga dagar, ska jag försöka testa något nytt. Jag letade och hittade en handfull med spännande desserter, som verkar såå…. nom nom! 🙂

 
* Pepparkaksbollar
* Smörkola-Äpple-Kanel-Whiskey-cheesecake
* Pepparkaksfudge
* Apelsin- och saffranscheesecake
* Pepparkaksbrownies
* Chokladfondant med apelsincurd och pekannötter

recept

Foto: nillaskitchen.com

 

9 tankar om “Juldesserter!

  1. Ojojoj så duktigt!! Cheesecake är ju typ det godaste som finns. Och fudge. Personligen blev det en runda micro-knäck. (Ok ärligt- två rundor, brände den första kapitalt) hehehe….
    Kram!

  2. Åh, låter så gott allting! Kanske speciellt för att jag håller mej borta från sockret så mycket jag bara kan idag 😉 Samtidigt är det en trevlig utmaning att försöka hitta alternativ och varianter på det sockriga. Känner som Charlotta Sofia här i kommentarerna att bara jag har något ”nytt” på gång så håller inspirationen i sig.

Lämna en kommentar