Dagens chiapudding! 

Jag äter själv inte chiafrön/chiapudding dagligen.
Men det är gott att äta en eller ett par gånger i veckan. Jag försöker variera smaken/tillbehören då själva puddingen (faktiskt) inte smakar så mycket i sig självt. Dock är det ju väldigt nyttigt och innehåller bl.a. Omega 3, järn, magnusium och zink. Och kryllar av antioxidanter, vilket gör att jag gärna äter det regelbundet. 🙂

Det är ju egentligen bara fantasin som sätter gränser på vad man har till. Morgonens variant gjordes på följande sätt:

  • 2 dl mandelmjölk
  • 3 msk chiafrön
  • 1 gnutta vaniljpulver
  • Kiwi
  • Mango
  • Kokos-flakes
  • Jordnötssmör

Karin har gjort två inlägg senaste veckan på en massa olika varianter av chiapudding. Inspiration! 🙂

8 thoughts on “Dagens chiapudding! 

  1. Chiapudding har verkligen blivit hetaste heta. Ganska komiskt hur ett helt folk plötsligt börjar äta någonting som ingen kommit på tanken att äta tidigare, och hur alla sociala medier liksom drunknar i en ganska slemmig pudding. Fast jag är likadan själv. Fallit handlöst för trenden. Blandar, testar och njuter. Och roar mig med att fundera på vad som blir nästa hajp!

Kommentera

