Årets jullöpning!

Det  är en tradition att springa på julafton.
Eller rättare sagt, har varit. I år såg dock julafton lite annorlunda ut, så pga ändrade tidsperspektiv fick det bli ett lite längre distanspass (eller ett kortare långpass kanske…) dagen innan julafton istället.

Det är synd att säga att det var ett av de där sköna passen.
När det gällde trailporr-delen njöt jag ordentligt, men vad gäller känslan i löpningen; Not as much…
Långsamt tempo (långsammare än vanligt)  men trots det tyckte jag att det över lag kändes flåsigt och tungt. Ett par gånger kändes det lite lättare, för att strax därefter få betongben igen.

Nåja, nästan 11 km skrapade jag ihop i alla fall. Och när passet väl var över, var jag trots allt nöjd med det.

Har ni sprungit eller tränat något i jul? 🙂
.

Love håller koll på mig.
”- Matte, kommer du? Du är så långsam….”

8 thoughts on “Årets jullöpning!

  1. Vad härligt ändå att komma ut i skogen, tempot till trots!
    Själv tränade jag på bra innan jul, men har softat på julafton och juldagen. Nu känner jag att det börjar klia i benen och jag funderar just nu på vad jag ska kunna få till för träning imorgon.
    God fortsättning och kram!

  2. Jag sprang på julafton, på löpbandet medans viss mat stod i ugnen. Sprang dock utomhus både dagen innan jul och till julbordet hos min mamma idag. Har du springavstånd till skogen?

  3. Springer alltid på julafton. Lite för att minska den lååååånga väntan tills julkalajset liksom börjar. 15 km nostalgirunda bland mina gamla skolor, bostäder och ica-affärer från förr. Jättenajs.

  4. Alltså, nu har jag ett Önskeinlägg! En tutorial till dina snygga bilder!!! Redigerar du? I så fall vilken app? Eller vad är hemligheten? Är du bara så skillnad helt enkelt? ☺️

  5. Klart jag har sprungit! Både julafon och juldagen, och förhoppningsvis också annandagen. Perfekt för att få andningspaus från tjocka släkten. Jodå, jag gillar dem visst. I lagom doser. 🙂

  6. Sprang också dagen före julafton istället, själva julafton går alltid så himla snabbt så det är svårt att hinna med tycker jag. Tyvärr! Att springa på nyårsafton är dock ett måste för mig! 🙂

Kommentera

