Nyårsaftonslöpning och mål 2015 – Check!

Trött, tröttare, tröttast.
Ungefär så känner jag mig idag. Men mer om det snart… Nyårsafton började med löpning. Eftersom jag i år inte fick till någon julaftonslöpning, kände jag att ”afton som afton”. Skönt att komma ut när man ska äta och hålla sig vaken ett par extra timmar senare på dagen också.

Mycket av snön har (tyvärr) smält, men det  är fortfarande en litet vitt täcke kvar i skogarna, här hemma. Det blåste dessutom kraftigt från och till. Även om jag inte märkte av det så mycket inne i skogen, så är man ju (eller i alla fall jag) lite smått miljöskadad från ”jordskott” (någon mer?)  Plötsliga, kraftigt susande träd bakom en, känns inte helt bekvämt, på något sätt… 😛

Mycket nöjd traildog…! 🙂

Jag skrapade ihop ytterligare en dryg halvmil.
Eftersom jag sprang även dagen innan nyårsafton hade jag redan slagit ett av mina uppsatta mål med 2015 (vad gällde just löpningen): Att springa minst 1000 km.

1009 km blev det totalt.
Jag har alltså sprungit sträckan Trelleborg – Umeå (fågelvägen). Helt galet när man tänker efter, egentligen…?! Särskilt med tanke på att jag under 1,5 månad inte kunde sprang alls (pga den skadade vaden).

Nu ska jag fundera över 2016 och vad jag vill fokusera på där.
Jag återkommer i frågan, promise!

7 thoughts on “Nyårsaftonslöpning och mål 2015 – Check!

Kommentera

