Bloggtips – Dagens 5 mest läsvärda inlägg!

bloggtips

Elin skrev ett jätteintressant inlägg om vad det finns för olika sätt att tjäna pengar på sin blogg. Vad man bör tänka på och vilka unika förhandlingslägen man ofta har, när det kommer till samarbeten. Det handlar inte längre om (enbart) gratisprodukter. Jag har inte skrivit särskilt många sponsrade inlägg, men tycker hon sätter huvudet på spiken i citatet nedan. Många tänker ju att ”en massa reklam gör bloggen mindre trovärdig”, men om samarbetet är kopplat till ens egen nisch är det, i mina ögon, både mer trovärdig, mer intressant för ens läsare och snyggare för ögat.

Jag tycker sponsrade samarbeten är ett jättebra sätt för mig att få betalt för att skapa relevant och bra innehåll för er, som dessutom är gratis för er att ta del av. Hellre det än fula reklambanners som förstör min design, tycker jag.

Karin ger tips på vad man kan tänka på när man sätter upp mål och att man bara ska göra det – inte fundera och/eller vänta så mycket/länge som man ofta gör. Just do it! Hon har även en viktig poäng i att:

”När jag sätter träningsmål […] ser jag till att sätta realistiska mål, som fortfarande är utmanande. Jag tycker om att vara ganska aggressiv i min målsättning, för känslan när jag sedan når mitt mål blir så mycket härligare då.”

Ska jag vara helt ärlig är jag nog, innerst inne, ganska feg bekväm när jag sätter upp mål. Det har säkert att göra med ”fröken duktig”-syndromet och rädslan att misslyckas. Fast vad är det värsta som skulle kunna hända? Jo, att jag misslyckas. Och tja, vad gör det om hundra år. Egentligen…?! I år är jag dock anmäld till både ett ultralopp och ett fjäll(halv)maraton.
Out of my comfortzone, I will be!” (A-la-yoda). 🙂

Jessica skriver ett tänkvärt och roligt inlägg om vad hon gillar och inte gillar med att bli äldre. Jag håller med i mycket. Tänk om jag hade kunnat ha min 36-åriga klokhet (nåja…) när jag var 17 bast. Eller om man hade haft en 17-årig kropp nu, när man har en 36-årings klokhet. 😉
Något jag verkligen har älskat med att bli äldre är att jag är mer eftertänksam. Jodå, det händer (fortfarande…eh…ofta) att jag säger vad jag tycker, lite halvt utan att ha tänkt igenom det jag säger, men jag har blivit såå mycket lugnare ändå. Och brusar inte längre upp för minsta lilla, som jag kunde göra som tonåring. Himla skönt!

Vad innebär åldrande för er? Positivt, negativt? *nyfiken*

Patrizia skrev om upplevelsen under sitt 10:e ultralopp. Som en härlig godnattsaga, för en (framtida?) ultra-trailnörd.
Och Coynthia skrev istället om mardrömmen. Vilse och kolsvart mörker, samtidigt?! 😮 (Fast vilken kämpainsats! Tänk vad lite skräck kan göra)…
*(Båda länkarna finns i rubriken).

8 tankar om “Bloggtips – Dagens 5 mest läsvärda inlägg!

  1. Mitt intryck av dig är verkligen inte att du är feg i din målsättning. Det är ju såklart individuellt vad som känns som aggressivt och inte, men om jag hade haft dina mål hade jag känt mig väldigt djärv i målsättningen.

    Heja dig!

Lämna en kommentar