Kalas och Tropisk chiapudding!

God morgon! Måndag igen alltså…!
Helgen började lugnt. Jag älskar när vi inte har något inplanerat. Att man bara kan göra det man känner för, helt kravlöst. Och om man inte känner för att göra något så är det ok det med. Tussarna i hörnen växer kanske lite, men vad gör det?

På söndagen hade vi kalas för lill-skiten, men det var rätt lugnt det med.
Vi körde den ”lätta” varianten; inget eget bakande ALLS för en gång skull. (Det finns ju trots allt professionella som gör sånt… Haha!) 😉 Istället kunde vi bara prata med nära och kära, samt fokusera på att ge 4-åringen välförtjänt uppmärksamhet och han var såå nöjd med dagen!

Nu när vintern verkar vara här för att stanna ett tag (?) är det väl lika bra att försöka få lite sommarkänslor, på egen hand. Jag kombinerar ju chiapuddingen med nya smaker  för att se vad jag tycker BÄST om. Senaste varianten toppades med blodapelsin, mango pch passionsfrukt; en riktig tropisk pudding. Det blev riktigt fräscht och gott! Avslutade dessutom med några tranbär och kokosflingor på toppen. 🙂

Hur har er helg varit? Och hur startade veckan?

IMG_1868

IMG_1876

11 tankar om “Kalas och Tropisk chiapudding!

  1. Pingback: Mitt 2015 – Del 1 Första halvåret. | Rund är också en form – Trail & Träning

  2. Bästa jag vet är oplanerade helger! Aldrig njuter jag som då! Precis som jag såg att du skrivit hos Jeanna så kan jag störa mej enormt om jag har en enda tid inbokad en helg – måste vara nåt programmeringsfel nånstans 😉
    Kram!

  3. IM BAAACK. Hoppas jag iallafall. Saknar bloggvärlden. Har inte alls hängt med. Superfint foto på dig till höger i spalten by the way.

    min vecka började skit, värsta influensan. Hade sett fram emot träning efter en vecka i Egypten. Icke. Du kör vidare ser jag 🙂

  4. Åhh vilken vitaminbomb!!
    Jag skäms lite för min vita dubbelmacka med ost o smör på tunnelbanan på väg till jobbet!! Inte mkt färg där liksom…:) Hehehe.
    Mysigt med kalas förresten. Och helt rätt att tagga ned kraven och bara njuta:)
    Kram

  5. härligt och bara vara utan några planer! 🙂 Bra helg med mycket löpfokus här och idag startade jag min måndag i simhallen! 🙂 Ha en fin dag!

Lämna en kommentar