En lista om ben!

Blev utmanad Helena vad gäller ”Benlistan”.  Så here it goes!

IMG_3310

Hur långa är dina ben?
Vem vet det….? De är tillräckligt långa. Good enough!

Hur ofta rakar du benen?
Jag har fördelen att ha ljusa hårstrån, så de syns inte särskilt tydligt. På vintern kanske en gång i  månaden. Eller när jag själv känner att de är för håriga. Haha!  På sommaren en eller två gånger i veckan kanske.

När mår benen som bäst?
När de blir masserade av min sambo.

När mår benen som sämst?
När jag kräver att de ska prestera mer än vanligt.
Intervaller? Men fy vad du är jobbig! Mjölksyyyyra” 😛

Vilken är benens favvoövning på gymmet?
Jag känner mig helt klart starkast i benpress. Men ska man specifikt fråga benen så finns nog inte en enda favoritövning. Alla benövningar ger alltid träningsvärk. A.l.l.t.i.d.!

Hur snabba är dina ben?
Runtomkring ”snigelsnabba” ungefär. Och det är inte så illa det heller. Så länge jag kan springa är jag nöjd!

Hur pysslar du om dina ben?
Eum… Benpyssel är nästintill obefinligt i min värld. Eller ja, jag rakar ju dem typ någon gång då och då och tvättar dem vid behov, men i övrigt – ingenting. No bodybutter, bodylotion eller annat body-”grejs”.

Favoritlängd på bibsen?
Bibs….??? *känner mig lite korkad* 😀

Det sämsta med dina ben?
Att de har svaga länkar. Höft, vad, knä… Fast det väl kanske lite självförvållat (vid fusk av prehab).

Det bästa med dina ben?
Att de, trots de där svaga länkarna, i grund och botten är ruskigt envisa och starka! 13 års ridning byggde dessa ben! (Och att de finns där, såklart).

Om du skulle ge benen en present, vad skulle du ge dem då
En massage. Eller en vandring i fjällen. Tja, varför inte först vandring och sedan en massage på det!

7 tankar om “En lista om ben!

  1. Den här listan är SÅ rolig! Du har världens skönaste träningsshorts på dig, älskar mina sådana att jag faktiskt har 2 par.

  2. Pingback: Bara ben – itsallaboutmovement

  3. Haha, hög igenkänning på snigelsnabba. Mina är väl förmodligen mer stillastående nu eftersom jag inte sprungit nåt knappt sen i höstas. Men nu när våren verkligen börjar anlända så har jag känt ett litet sug och jag tror det kan bli vilken dag som helst nu! 😛

Lämna en kommentar